بررسی رابطه بین جامعه پذیری سازمانی و بروندادهای نقش معلمان تازه کار
(ندگان)پدیدآور
آرش, مجیداحمدی اصل, فرهادعباسی, جعفرعلیپور, داوود
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف ازاین مقاله بررسی رابطه بین جامعه پذیری سازمانی و بروندادهای نقش معلمان تازه کار است.معلمانی که سابقه کاری بین 0تا 5 سال دارند. درسال1390، تعداد آنهادر شهر تهران 293 نفر بوده است. که همه به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسش نامه جامعهپذیریسازمانی و پیامدهای نقش جونز استفاده شده است برای کسب روایی پرسش نامه نظر صاحبنظران را جویا شدیم و پایایی پرسش نامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شد و مقدار آن 73/ 0 به دست آمد. برای توصیف دادهها  از آمار توصیفی (میانه، میانگین، درصدو ...)و تجزیه و تحلیل دادهها از آمار استنباطی (ضریبهمبستگیپیرسون) استفاده شده است و از نرم افزار SPSS برای تحلیل دادهها استفاده شد.نتایج به دست آمده مبین این نکته است که بین جامعهپذیریسازمانی و بروندادهای نقش معلمان رابطه معناداری وجود داردو بین جامعهپذیریسازمانیوجهت یابی نقشرابطه مثبت و بین جامعهپذیریسازمانیوابهام و تعارض نقش رابطه منفی برقرار است. این نتایج بیانگر اهمیت جامعه پذیریسازمانی در مراکز آموزشی است.ضرورت این فرایند زمانی بیشتر احساس میشود که این فرایند منجر به رسیدن به هدف غایی کل نظام آموزشی یعنی یادگیری دانش آموزان میشود .
کلید واژگان
واژگان کلیدی: جامعهپذیریسازمانیبروندادهای نقش
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2013-05-221392-03-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University
سازمان پدید آورنده
دامشجودانشجو
دانشجو



