بررسی تأثیر استفاده از الگوی طراحی آموزشی مریل (نظریه نمایش اجزاء) بر میزان یادگیری و انگیزه پیشرفت در درس زیست شناسی سال اول دبیرستان
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخص
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از اجرای این پژوهش بررسی تأثیر استفاده از الگوی طراحی آموزش مریل بر میزان یادگیری و انگیزه پیشرفت در درس زیست شناسی سال اول دبیرستان بود. جامعه آماری این پژوهش تمامی دانش آموزان پسر سال اول دبیرستان محلات بودند. به منظور انتخاب نمونه از روش خوشه ای چندمرحله ای، با در نظر گرفتن کلاس به عنوان واحد نمونه گیری استفاده شد. تعداد حجم نمونه 57 نفر بود که دردو کلاس 29 و 28 نفره حضور داشتند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش شامل آزمون های یادگیری پژوهشگر ساخته و پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس بود که از روش پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد.یافته های این پژوهش نشان داد که 1- میزان یادگیری دانش آموزانی که از طریق الگوی طراحی آموزشی مریل آموزش دیده اند نسبت به دانش آموزانی که به صورت سنتی آموزش دیده اند بییشتر است. 2- میزان انگیزه پیشرفت دانش آموزان در دو گروه از لحاظ آماری تفاوت معناداری با هم ندارد.
کلید واژگان
طراحی آموزشیالگوی طراحی آموزشی مریل
یادگیری
انگیزه پیشرفت
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2011-05-221390-03-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University



