بررسی رابطه بین یادگیری سازمانی با توانمندسازی کتابداران کتابخانههای عمومی استان مرکزی
(ندگان)پدیدآور
مرادی نیا, صفرترکیان تبار, منصورحسومی, طاهره
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر بهمنظور تعیین رابطه بین یادگیری سازمانی و توانمندسازی کتابداران کتابخانههای عمومی استان مرکزی، به روش توصیفی- پیمایشیبه انجام رسیده است. جامعه آماری پژوهش شامل 146 نفر ازکارکنان نهاد کتابخانههای عمومی استان مرکزی است که در 12 اداره و 1 مدیریت مشغول به خدمت میباشند.به دلیل محدودیت جامعه آماری، نمونه گیری به عمل نیامد و تمامی اعضاء جامعه آماری که تعداد آنان 146 نفر می باشد مورد مطالعه قرار گرفتند.ابزار مورداستفاده جهت جمعآوری اطلاعات پرسشنامهای شامل سه بخش: اطلاعات جمعیت شناختی، پرسشنامه توانمندسازی اسپریتزر، پرسشنامه یادگیری سازمانی نیفه میباشد.نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که: بین هر یک از مؤلفههای پنجگانه توانمندسازی با یادگیری سازمانی ارتباط قوی و مثبت وجود دارد. این رابطه بین احساس معناداری شغل با یادگیری سازمانی(r=0/937)، بین احساس شایستگی و یادگیری سازمانی(r=0/934)، بین احساس استقلال با یادگیری سازمانی(r=0/924)، بین احساس مؤثر بودن در شغل با یادگیری سازمانی(r=0/953)، بین احساس اعتمادبه همکاران و یادگیری سازمانی(r=0/964)، بوده است.
کلید واژگان
یادگیری سازمانیتوانمندسازی
کتابداران
کتابخانه های عمومی
استان مرکزی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2019-02-201397-12-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University
سازمان پدید آورنده
گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، خمین، ایرانگروه علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی،دورود، ایران
هیات علمی



