بررسی تاثیر سرمایة اجتماعی بر مدیریت ارتباط با مشتری (مطالعه موردی: اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان بنادر آبادان و خرمشهر)
(ندگان)پدیدآور
حمیدی اطهر, مسعودنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این مطالعه بررسی تاثیر سرمایة اجتماعی و ابعاد آن (سرمایة ساختاری، سرمایة شناختی و سرمایة ارتباطی) بر مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان است. تحقیق حاضر بر اساس هدف از نوع کاربردی و بر اساس ماهیت و نحوه گردآوری دادهها از نوع توصیفی ـ همبستگی است. جامعه مورد مطالعه این تحقیق کلیه کارکنان سازمان بنادر استان خوزستان میباشد که یک نمونه 318 نفری از آنها انتخاب و بررسی شد. ابزار تحقیق پرسشنامه بود. پایایی پرسشنامه به روش آلفای کرونباخ و با مقدار 806/0 مورد تایید قرا گرفت. دادههای گردآوریشده با استفاده از رویکرد دو مرحلهای مدل معادلات ساختاری به کمک نرم افزار AMOS16  تجزیه و تحلیل شد. یافتههای مطالعه نشان داد مدل پیشنهادی تحقیق از برازش مطلوبی برخوردار است و مطابق نتایج سرمایة اجتماعی و ابعاد ان بر روی مدیریت ارتباط با مشتری تاثیر مثبت و معناداری دارد.
کلید واژگان
سرمایة اجتماعیسرمایة ساختاری
سرمایة شناختی
سرمایة ارتباطی
مدیریت ارتباط با مشتری
مدل معادلات ساختاری
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2017-05-221396-03-01




