نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorموسیوند, حمیدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:12:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:12:34Z
dc.date.available1399-07-09T03:12:34Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:12:34Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-09-23en_US
dc.date.submitted1398-07-01fa_IR
dc.identifier.citationموسیوند, حمیدرضا. (1398). تأثیر استراتژی‌های رقابتی بر جذب ترافیک کالا و کشتی (مطالعة موردی: بندر امام خمینی). صنعت حمل و نقل دریایی, 5(2), 22-33. doi: 10.30474/jmti.2019.93595fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30474/jmti.2019.93595
dc.identifier.urihttp://jmti.pmo.ir/article_93595.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/235872
dc.description.abstractبا توجه به اهمیت بالای بنادر در اقتصاد کشور و تأثیر استراتژی‌های رقابتی عمومی در بهبود مزیت رقابتی شرکت‌ها، این تحقیق با هدف ارزیابی تأثیر به‌کارگیری استراتژی‌های رقابتی بر جذب ترافیک کالا و کشتی در بندر امام خمینی (ره) انجام شده است. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ ماهیت و شکل اجراء، توصیفیی ـ پیمایشی است. جامعة آماری این تحقیق، کلیة مدیران و کارشناسان بندر امام خمینی به تعداد 703 نفر می‌باشند که از این میان نمونه‌ای به حجم 250 نفر با استفاده از فرمول کوکران انتخاب شد. برای جمع‌آوری اطلاعات از دو پرسشنامه استراتژی رقابتی پورتر (1990) شامل 27 پرسش و پرسشنامة جذب کالا و کشتی شامل 12 آیتم استفاده گردید. ضریب آلفای کرونباخ برای هر دو پرسشنامه بیش از 7/0 به‌دست آمد که نشان می‌دهد پرسشنامه‌ها از پایایی مطلوبی برخوردار می‌باشند. آزمون چولگی  و کشیدگی نشان داد که داده‌های به‌دست آمده از توزیع نرمال پیروی می‌کنند. برای آزمون فرضیات از تکنیک مدل‌یابی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد استراتژی رهبری هزینه، استراتژی تمرکز و استراتژی تمایز بر جذب ترافیک کالا و کشتی تأثیر مثبت و معنی‌دار دارد.fa_IR
dc.format.extent707
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان بنادرو دریانوردیfa_IR
dc.relation.ispartofصنعت حمل و نقل دریاییfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Maritime Transport Industryen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30474/jmti.2019.93595
dc.subjectبندر امام خمینی(ره)fa_IR
dc.subjectاستراتژی رقابتی عمومیfa_IR
dc.subjectاستراتژی تمایزfa_IR
dc.subjectاستراتژی رهبری هزینهfa_IR
dc.subjectاستراتژی تمرکزfa_IR
dc.titleتأثیر استراتژی‌های رقابتی بر جذب ترافیک کالا و کشتی (مطالعة موردی: بندر امام خمینی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارمند سازمان بنادر و دریانوردیfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue2
dc.citation.spage22
dc.citation.epage33


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد