• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نامه علوم اجتماعی
    • دوره 20, شماره 0
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نامه علوم اجتماعی
    • دوره 20, شماره 0
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رویکردهای متفاوت در مطالعه فرهنگ با تاکید بر بعد روش شناختی

    (ندگان)پدیدآور
    حاضری, علی محمدآئین, مصطفی مهر
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    درعلوم اجتماعی مطالعه فرهنگ دارای اهمیت فراوانی است با آنکه اتفاق نظر اندکی در مورد معنای این مفهوم وجود دارد اما بسیاری از تحلیل گران علم الاجتماع بر این باورند که مطالعه فرهنگ و پدیده های فرهنگی برای کلیت علوم اجتماعی اهمیتی ویژه دارد چرا که زندگی اجتماعی صرفا درحد اشیا و واقعیتهای نیست که همچون پدیده های جهان طبیعی دانسته شوند بلکه حیات اجتماعی در برگیرنده انواع متنوع ایده ها ارزشها باورها نمادها کردارها گفتارها متن ها و نیز فاعلان خلاق و نیتمند آنها است که در پی آنند تا خود و دیگران را با تغییر آنچه که ارائه و دریافت می کنند فهم کنند و به شناخت حیات معنا دارا اجتماعی دست یابند روشن است فهم و درک عمیق لایه های گوناگون فرهنگ روش شناسی متناظر و متناسب با خود را می طلبد و این امر مستلزم شناخت انواع روش شناسی های موجود مفروضات آنها و اطلاع از توانمندی تکنیکهای هرکدام از این روشها در مطالعه فرهنگ و پدیدده های فرهنگی است
    کلید واژگان
    رویکرد توصیفی
    رویکرد روش شناختی
    رویکرد ساختاری
    رویکرد کلاسیک
    رویکرد گفتمانی
    رویکرد نشانه شناختی
    رویکرد نمادین
    فرهنگ

    شماره نشریه
    0
    تاریخ نشر
    2002-11-22
    1381-09-01
    ناشر
    دانشکده علوم اجتماعی

    شاپا
    -
    URI
    https://jnoe.ut.ac.ir/article_10511.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/233822

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب