دوره 4, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مبانی فلسفی تئوریهای سازمان ومدیریت با رویکرد کارکردگرایی و ساختارگرایی
(پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2006-07-23)مقاله حاضر با مروری گذرا بر مبانی فکری و فلسفی تحت «پارادایمهای جامعهشناسی کارکردگرا و ساختارگرا»، به بحث تئوریهای سازمان و مدیریت در قالب این دو پارادایم میپردازد. نخست، این پارادایمها شرح داده میشود؛ سپس تئوریهای ...
-
بررسی ارتباط رفتار شهروندی سازمانی
(پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2006-07-23)فرهنگ کارآفرینی و رفتار شهروندی سازمانی دو مقوله مهم رفتاری هستند که امروزه در حوزة تئوریهای مدیریت رفتار سازمانی از جایگاه ویژهای برخوردارند. این دو مبحث دارای نقاط مشترک فراوانی هستند که به نظر میرسد بر هم تأثیرگذار ...
-
نوآوری تدریجی در مقابل نوآوری رادیکال
(پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2006-07-23)«نوآوری»، به معنای خلق چیزهای جدید و سودمند، یکی از مهمترین مفاهیم در حوزه کارآفرینی و مدیریت استراتژیک است که بقای شرکتها را در جهان متغیر امروز تضمین میکند. شومپیتر یکی از اقتصاددانان برجسته مکتب اتریش و یکی از قدیمی ...
-
وزندهی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان در صنعت خودرو با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP )
(پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2006-07-23)امروزه بنگاههایی در کسب سود موفق میگردند که در جلب رضایت مشتریان خود در بازارهای هدف بیشتر تلاش نمایند.خریداران امروز باانبوهی از محصولات مواجه هستند و انتظارات آنها در مورد کیفیت کالاها و خدمات با گذشته تفاوت زیادی ...
-
معنویت در محیط کار و نقش آن در بهبود رفتار شهروندی سازمانی
(پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2006-07-23)معنویت در محیط کار، از مفاهیم جدیدی است که در سالیان اخیر در ادبیات مدیریت و کسب و کار در غرب ظهور کرده است و حتی از آن به عنوان یک پارادایم جدید نیز یاد میشود. دنیای غرب که در چهارصد سال گذشته سعی در جدایی امور دنیوی و ...



