نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorغفاری آشتیانی, پیمانfa_IR
dc.contributor.authorزنجیردار, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorشعبانی, رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:56:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:56:00Z
dc.date.available1399-07-09T02:56:00Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:56:00Z
dc.date.issued2012-10-22en_US
dc.date.issued1391-08-01fa_IR
dc.date.submitted2013-08-25en_US
dc.date.submitted1392-06-03fa_IR
dc.identifier.citationغفاری آشتیانی, پیمان, زنجیردار, مجید, شعبانی, رضا. (1391). بررسی تاثیر اعتماد و ریسک ادراک شده بر پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی در بین مشتریان بانک های شهرستان اراک. مدیریت بازاریابی, 7(16), 40-61.fa_IR
dc.identifier.issn1735-949X
dc.identifier.issn2008-255X
dc.identifier.urihttp://jomm.srbiau.ac.ir/article_1631.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230116
dc.description.abstractامروزه فراگیری استفاده از اینترنت زمینه­ ساز فرصتی است تا موسسات مالی و بانک­ها در محیط پرتلاطم رقابتی از آن به نفع خود بهره جویند. با توجه به ماهیت خرید اینترنتی برخی از مصرف کنندگان همواره سطحی از ریسک را تجربه می­کنند. پژوهش حاضر به بررسی همزمان نقش اعتماد و ریسک ادراک شده بر پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی می­پردازد. <br />این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی، از نظر روش تحقیق و ماهیت از جمله تحقیقات علی و از شاخه میدانی می­باشد. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه جمع آوری شده است، ضمنا برای تجزیه و تحلیل داده­ها از تکنیک معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل استفاده شده است. بدین منظور تعداد 300 پرسشنامه در بین مشتریان بانک­های شهرستان اراک که حداقل یک بار از خدمات بانکداری اینترنتی استفاده کرده بودند توزیع گردید که در نهایت 276 پرسشنامه قابل استفاده، بازگشت داده شد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. <br />نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده­ها نشان داد که بین توانایی ادراک شده ازسوی مشتریان از بانک در ارائه خدمات بانکداری اینترنتی و قصد استفاده آنان از این گونه خدمات ارتباط معناداری وجود دارد، همچنین نتایج حاکی از آن است که اعتماد به بانک از سویی بر ریسک ادراک شده از خدمات بانکداری اینترنتی تاثیر منفی و از سویی دیگر بر ادراک مشتریان از توانایی­های بانک در ارائه خدمات اینترنتی، به منظور استفاده از این خدمات، تاثیر مثبت می­گذارد، در نهایت نیز فرضیه تاثیر منفی ریسک ادراک شده از خدمات بانکداری اینترنتی بر قصد استفاده از این خدمات نیز مورد تایید قرار گرفت. <br />عوامل متعددی می­توانند بر پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی تاثیرگذار باشند اما به دلیل اهمیت بالای ریسک ادراک شده و اعتماد در پذیرش این خدمات و به دلیل محدودیت زمانی در این تحقیق تنها به بررسی تاثیر این دو متغیر پرداخته­ایم. همچنین عدم وجود آمار دقیق از مشتریانی که از خدمات بانکداری اینترنتی استفاده می­کنند از عوامل محدودیت زا در انجام این تحقیق بوده است. <br />در نهایت به مدیران بانک­ها پیشنهاد می­شود به تدوین و اجرای استراتژی­هایی بپردازند که بتواند اعتماد ادراک شده از سوی مشتریان را افزایش دهد و به موازات برنامه­های اعتماد سازی با ایجاد باجه­های تخصصی در شعب خود در جهت کاهش ریسک ادارکی مشتریان گام بردارند.fa_IR
dc.format.extent605
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت بازاریابیfa_IR
dc.relation.ispartofJounal of Marketing Managementen_US
dc.subjectریسک ادراک شدهfa_IR
dc.subjectبانکداری اینترنتfa_IR
dc.subjectاعتمادfa_IR
dc.subjectپذیرشfa_IR
dc.subjectقصد استفادهfa_IR
dc.titleبررسی تاثیر اعتماد و ریسک ادراک شده بر پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی در بین مشتریان بانک های شهرستان اراکfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue16
dc.citation.spage40
dc.citation.epage61


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد