نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسپهریان آذر, فیروزهfa_IR
dc.contributor.authorستاری, راحلهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:52:57Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:52:57Z
dc.date.available1399-07-09T02:52:57Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:52:57Z
dc.date.issued2016-08-22en_US
dc.date.issued1395-06-01fa_IR
dc.date.submitted2015-10-21en_US
dc.date.submitted1394-07-29fa_IR
dc.identifier.citationسپهریان آذر, فیروزه, ستاری, راحله. (1395). بررسی رابطه کانونی ابعاد خرد و سبک های هویت. اندیشه های نوین تربیتی, 12(2), 95-114. doi: 10.22051/jontoe.2016.2392fa_IR
dc.identifier.issn1735-448X
dc.identifier.issn2476-7654
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2016.2392
dc.identifier.urihttps://jontoe.alzahra.ac.ir/article_2392.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/229074
dc.description.abstractخرد عبارت است از توانایی فکر و عمل با استفاده از دانش، تجربه، درک، حس مشترک و بینش. فرض بر این است که بین خرد و هویت موفق ارتباط وجود دارد، ولی این رابطه کمتر شناخته شده است. بنابراین، هدف مطالعه حاضر بررسی رابطه بین ابعاد خرد و سبک های هویت می باشد. جامعه مورد مطالعه کلیه دانش آموز دختر چهارم متوسطه شهرستان ارومیه (2599 نفر) بود. نمونه مورد مطالعه 360 دانش آموز می باشد که به روش تصادفی خوشه ای چند مرحله ای از جامعه مذکور انتخاب شدند و به طور همزمان به پرسشنامه سبک های هویت برزونسکی (1989) و مقیاس سه بعدی خرد آردلت (2003) پاسخ دادند. روش تحقیق در این پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی می باشد. برای تحلیل داده ها از روش آماری همبستگی کانونی استفاده شد. نتایج تحلیل دو مجموعه معنی دار از روابط بین ابعاد خرد و سبک های هویت را تشخیص داد. در مجموعه اول هر سه بعد خرد با سبک های هویت اطلاعاتی و تعهد رابطه مثبت معنی دار و با سردرگم/اجتنابی رابطه منفی معنی دار نشان دادند. و ابعاد خرد به صورت معنی داری 4 درصد از تغییرات سبک های هویت را تبیین نمودند. در مجموعه دوم رابطه ابعاد شناختی و هیجانی خرد با سبک هویت اطلاعاتی، هنجاری و تعهد معنی دار بودند. در مجموعه دوم سبک های هویت و ابعاد خرد 2 درصد از واریانس یکدیگر را تبیین کردند.fa_IR
dc.format.extent389
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراfa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofاندیشه های نوین تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of New Thoughts on Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2016.2392
dc.subjectخردfa_IR
dc.subjectسبک های هویتfa_IR
dc.subjectهمبستگی کانونیfa_IR
dc.titleبررسی رابطه کانونی ابعاد خرد و سبک های هویتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه ارومیهfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه ارومیهfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue2
dc.citation.spage95
dc.citation.epage114


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد