نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحمیدی, منصورعلیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:51:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:51:45Z
dc.date.available1399-07-09T02:51:45Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:51:45Z
dc.date.issued2005-12-22en_US
dc.date.issued1384-10-01fa_IR
dc.date.submitted2013-01-26en_US
dc.date.submitted1391-11-07fa_IR
dc.identifier.citationحمیدی, منصورعلی. (1384). سنجش باز خورد دانش پژوهانه دانش جویان سال های اول و چهارم راهی برای ارزش یابی سودمندی برنامه آموزش دانشگاهی. اندیشه های نوین تربیتی, 1(4), 97-97. doi: 10.22051/jontoe.2005.281fa_IR
dc.identifier.issn1735-448X
dc.identifier.issn2476-7654
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2005.281
dc.identifier.urihttps://jontoe.alzahra.ac.ir/article_281.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/228672
dc.description.abstractارزش یابی بخشی جدا نشدنی از هر برنامه ای، به ویژه برنامه آموزش دانشگاهی است. این، از آن رو است که دانشگاه ها زیر ساخت دانش پژوهی و فرهنگ آن، و ارزش یابی و به سازی در میان ارزش های بنیادی این فرهنگ اند. پس، در کشوری مانند ایران می توان از برنامه های آموزشی دانشگاه ها این چشم داشت را داشت که در راستای فرا داشت ارزش های دانش پژوهی، به پدیدآیی باز خورد دانش پژوهانه در دانش جویان کمک کنند. ارزه یابی باز خورد دانش پژوهانه دانش جویانی که تازه به دانشگاه راه یافته اند، و سنجش آن با باز خورد دانش پژوهانه دانش جویان سال چهارم می تواند سودمندی برنامه های آموزشی دانشگاه را نشان دهد. 236 دانش جوی سال های نخست و چهارم در دانشکده های اقتصاد، مهندسی، تربیت بدنی، و هنر یک دانشگاه یک بختانه برگزیده شدند و باز خورد دانش پژوهانه شان با به کارگیری ابزار «بود» در 16 نشست ارزه یابی شد. این ابزار سه سویه شناختی، عاطفی، و رفتاری باز خورد را می سنجد. یافته ها، در راستای پشت بانی از گمانه پژوهشی، هیچ گونه ناهمانندیی میان دو گروه نشان نداد. با این همه، برخی دانشکده ها ارزه های بالاتری داشتند که می تواند گویای پافشاری نابرابر آن ها بر ارزش های دانش پژوهانه باشد. بازنگری برنامه آموزشی و ارزش یابی روش ها و ابزارهای آموزش دانشگاهی می تواند به بهبود باز خورد دانش پژوهانه دانش جویان کمک کند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراfa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofاندیشه های نوین تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of New Thoughts on Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2005.281
dc.subjectآموزش دانشگاهیfa_IR
dc.subjectارزش یابیfa_IR
dc.subjectارزه یابیfa_IR
dc.subjectباز خورد دانش پژوهانهfa_IR
dc.titleسنجش باز خورد دانش پژوهانه دانش جویان سال های اول و چهارم راهی برای ارزش یابی سودمندی برنامه آموزش دانشگاهیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume1
dc.citation.issue4
dc.citation.spage97
dc.citation.epage97


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد