نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorویسه, سید مهدیfa_IR
dc.contributor.authorمهدیزاده, حسینfa_IR
dc.contributor.authorکمری, فریدهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T17:30:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T17:30:55Z
dc.date.available1399-07-08T17:30:55Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T17:30:55Z
dc.date.issued2015-11-22en_US
dc.date.issued1394-09-01fa_IR
dc.date.submitted2015-04-05en_US
dc.date.submitted1394-01-16fa_IR
dc.identifier.citationویسه, سید مهدی, مهدیزاده, حسین, کمری, فریده. (1394). بررسی و تعیین میزان استفادۀ دانشجویان دانشگاه‌های غرب کشور از فنّاوری اطلاعات و ارتباطات با تأکید بر محیط‌های مبتنی بر وب 2 و رابطۀ آن با مؤلفه‌های روحیۀ کارآفرینی آنان. فرهنگ در دانشگاه اسلامی, 5(16), 407-426.fa_IR
dc.identifier.issn2345-573X
dc.identifier.urihttp://ciu.nahad.ir/article_295.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/22844
dc.description.abstract<em><span style="text-decoration: underline;">هدف:</span></em> بررسی و تعیین میزان استفادۀ دانشجویان دانشگاههای غرب کشور از فنّاوری اطلاعات و ارتباطات با تأکید بر محیط‌های مبتنی بر وب 2 و رابطۀ آن با مؤلفه‌های روحیۀ کارآفرینی آنان. <em><span style="text-decoration: underline;">روش:</span></em> این پژوهش از نظر روش‌شناسی، توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف، کاربردی است. جامعۀ آماری پژوهش شامل کلیۀ دانشجویان دختر و پسر مشغول به تحصیل در تمامی مقاطع در دانشگاههای دولتی، پیام نور، آزاد اسلامی و علوم پزشکی غرب کشور (استانهای ایلام، کرمانشاه، همدان، لرستان و سنندج) در نیمسال دوم سال تحصیلی 90-89 است که با استفاده از روش نمونه‌گیری چند مرحله‌ای و به صورت تصادفی، نمونه‌ای به حجم 450 نفر(شامل 284 دختر و 163 پسر) تعیین شد. در این پژوهش متغیّر وابسته: روحیۀ کارآفرینی و مؤلفه‌های آن و متغیّرهای مستقل: میزان استفاده از رایانه، میزان استفاده از اینترنت و میزان استفاده از محیط‌های وب2 می‌باشند. <em><span style="text-decoration: underline;">یافته‌ها:</span></em> بین میزان استفاده از وب2، رایانه و اینترنت در دانشجویان غرب کشور و میزان روحیۀ خطرپذیری، سلاست فکری، روحیۀ چالش‌طلبی و روحیۀ فرصت‌گرایی رابطۀ معناداری وجود دارد. اما بین میزان استفاده از وب2، رایانه و اینترنت در دانشجویان دانشگاههای غرب کشور و میزان درونی بودن کانون کنترل درونی، نیاز به موفقیت، تحمل ابهام، روحیۀ عملگرایی و رویاپردازی رابطۀ معناداری وجود ندارد. <em><span style="text-decoration: underline;">نتیجه‌گیری:</span></em> درونی بودن کانون کنترل یک ویژگی روان‌شناختی و شخصیتی بوده و معمولاً تابعی از شرایطی است که فرد از بدو تولد تحت تأثیر محیط، خانواده، وراثت و آموزش در خود به دو شکل کانون کنترل درونی و بیرونی ممکن است به همراه داشته باشد. افرادی که دارای کانون کنترل درونی‌اند، معمولاً از اعتماد به نفس بالا برخوردارند، موفقیتها و شکستهای خود را به دیگران نسبت نمی‌دهند، بلکه خود را مقصر می‌دانند. ولی افراد دارای کانون کنترل بیرونی، دیگران را عامل عدم موفقیت و شکستهای خود می‌دانندfa_IR
dc.format.extent722
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاfa_IR
dc.relation.ispartofفرهنگ در دانشگاه اسلامیfa_IR
dc.subjectکارآفرینیfa_IR
dc.subjectروحیۀ کارآفرینانهfa_IR
dc.subjectفنّاوری اطلاعات و ارتباطاتfa_IR
dc.titleبررسی و تعیین میزان استفادۀ دانشجویان دانشگاه‌های غرب کشور از فنّاوری اطلاعات و ارتباطات با تأکید بر محیط‌های مبتنی بر وب 2 و رابطۀ آن با مؤلفه‌های روحیۀ کارآفرینی آنانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت دانشگاه ایلامfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیارگروه کارآفرینی دانشگاه ایلامfa_IR
dc.contributor.departmentشاغل در آموزش وپرورش ایلام، دانشجوی دکترای کارآفرینی، دانشگاه علی‌آباد کتولfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue16
dc.citation.spage407
dc.citation.epage426


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد