نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپورکریمی, جوادfa_IR
dc.contributor.authorقموشی, زهراfa_IR
dc.contributor.authorاحتشام, زهراfa_IR
dc.contributor.authorمحسنی مهر, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T17:30:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T17:30:46Z
dc.date.available1399-07-08T17:30:46Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T17:30:46Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-11-11en_US
dc.date.submitted1398-08-20fa_IR
dc.identifier.citationپورکریمی, جواد, قموشی, زهرا, احتشام, زهرا, محسنی مهر, زهرا. (1398). رویکرد مقایسه‌ای به اخلاق حرفه‌ای اعضای هیئت علمی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران. فرهنگ در دانشگاه اسلامی, 9(31), 151-186.fa_IR
dc.identifier.issn2345-573X
dc.identifier.urihttp://ciu.nahad.ir/article_665.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/22785
dc.description.abstract<strong><em><span style="text-decoration: underline;">هدف:</span></em></strong> پژوهش حاضر با هدف مقایسۀ اخلاق حرفه‌ای اعضای هیئت علمی از دیدگاه اساتید و دانشجویان انجام شد. <strong><em><span style="text-decoration: underline;">روش:</span></em></strong> روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی و جامعۀ آن، کلیۀ اعضای هیئت علمی(2059 نفر) و دانشجویان(15654 نفر) دانشگاه تهران است که با نمونه‌گیری طبقه‌ای متناسب، 267 نفر از هیئت علمی و 484 نفر از دانشجویان به طور تصادفی انتخاب شدند. جمع‌آوری داده‌ها با پرسشنامۀ توسعه‌یافتۀ اخلاق حرفه‌ای مدرّسان(قموشی و همکاران، 1396) انجام شده است. پایایی پرسشنامه‌ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ(برای اعضای هیئت علمی=0.95 و برای دانشجویان=0.97) محاسبه و روایی ابزار نیز با روایی محتوایی و سازه تأیید شد. <strong><em><span style="text-decoration: underline;">یافته‌ها:</span></em></strong> وضعیت اخلاق حرفه‌ای از دیدگاه دانشجویان در سطح متوسط و از دیدگاه اساتید در سطح بالاتر از متوسط قرار داشت. نتایج <strong><em>MANOVA</em></strong> نشان داد مؤلفه‌های اخلاق حرفه‌ای اعضای هیئت علمی بر اساس جایگاه(دانشجو-استاد) دارای تفاوت معنادار است. وضعیت مؤلفه‌های نسبت به فراگیر، محیط و حرفۀ اعضای هیئت علمی در پردیسهای دانشگاه تهران دارای تفاوت معنادار است. وضعیت مؤلفۀ اخلاق نسبت به محیط در تعامل بین پردیس و جایگاه، تفاوت معناداری را نشان داد. <strong><em><span style="text-decoration: underline;">نتیجه‌گیری:</span></em></strong> دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، بایستی کاوش در وضعیت اخلاق حرفه‌ای اعضای هیئت علمی خود را از دیدگاه افراد و ذی‌نفعان مختلف در اولویت قرار دهند.fa_IR
dc.format.extent504
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاfa_IR
dc.relation.ispartofفرهنگ در دانشگاه اسلامیfa_IR
dc.subjectواژگان کلیدی: اخلاق حرفه‌ایfa_IR
dc.subjectاعضای هیئت علمیfa_IR
dc.subjectدانشجوfa_IR
dc.subjectدانشگاه تهرانfa_IR
dc.titleرویکرد مقایسه‌ای به اخلاق حرفه‌ای اعضای هیئت علمی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت آموزشی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران. تهران. ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت آموزشی / دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت آموزشی / دانشگاه تهران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت آموزشی / دانشگاه تهران.fa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue31
dc.citation.spage151
dc.citation.epage186


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد