| dc.contributor.author | پورکریمی, جواد | fa_IR |
| dc.contributor.author | قموشی, زهرا | fa_IR |
| dc.contributor.author | احتشام, زهرا | fa_IR |
| dc.contributor.author | محسنی مهر, زهرا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T17:30:46Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T17:30:46Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T17:30:46Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T17:30:46Z | |
| dc.date.issued | 2019-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-11-11 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-08-20 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | پورکریمی, جواد, قموشی, زهرا, احتشام, زهرا, محسنی مهر, زهرا. (1398). رویکرد مقایسهای به اخلاق حرفهای اعضای هیئت علمی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران. فرهنگ در دانشگاه اسلامی, 9(31), 151-186. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-573X | |
| dc.identifier.uri | http://ciu.nahad.ir/article_665.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/22785 | |
| dc.description.abstract | <strong><em><span style="text-decoration: underline;">هدف:</span></em></strong> پژوهش حاضر با هدف مقایسۀ اخلاق حرفهای اعضای هیئت علمی از دیدگاه اساتید و دانشجویان انجام شد. <strong><em><span style="text-decoration: underline;">روش:</span></em></strong> روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی و جامعۀ آن، کلیۀ اعضای هیئت علمی(2059 نفر) و دانشجویان(15654 نفر) دانشگاه تهران است که با نمونهگیری طبقهای متناسب، 267 نفر از هیئت علمی و 484 نفر از دانشجویان به طور تصادفی انتخاب شدند. جمعآوری دادهها با پرسشنامۀ توسعهیافتۀ اخلاق حرفهای مدرّسان(قموشی و همکاران، 1396) انجام شده است. پایایی پرسشنامهها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ(برای اعضای هیئت علمی=0.95 و برای دانشجویان=0.97) محاسبه و روایی ابزار نیز با روایی محتوایی و سازه تأیید شد. <strong><em><span style="text-decoration: underline;">یافتهها:</span></em></strong> وضعیت اخلاق حرفهای از دیدگاه دانشجویان در سطح متوسط و از دیدگاه اساتید در سطح بالاتر از متوسط قرار داشت. نتایج <strong><em>MANOVA</em></strong> نشان داد مؤلفههای اخلاق حرفهای اعضای هیئت علمی بر اساس جایگاه(دانشجو-استاد) دارای تفاوت معنادار است. وضعیت مؤلفههای نسبت به فراگیر، محیط و حرفۀ اعضای هیئت علمی در پردیسهای دانشگاه تهران دارای تفاوت معنادار است. وضعیت مؤلفۀ اخلاق نسبت به محیط در تعامل بین پردیس و جایگاه، تفاوت معناداری را نشان داد. <strong><em><span style="text-decoration: underline;">نتیجهگیری:</span></em></strong> دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، بایستی کاوش در وضعیت اخلاق حرفهای اعضای هیئت علمی خود را از دیدگاه افراد و ذینفعان مختلف در اولویت قرار دهند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 504 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فرهنگ در دانشگاه اسلامی | fa_IR |
| dc.subject | واژگان کلیدی: اخلاق حرفهای | fa_IR |
| dc.subject | اعضای هیئت علمی | fa_IR |
| dc.subject | دانشجو | fa_IR |
| dc.subject | دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.title | رویکرد مقایسهای به اخلاق حرفهای اعضای هیئت علمی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه مدیریت آموزشی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران. تهران. ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد مدیریت آموزشی / دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد مدیریت آموزشی / دانشگاه تهران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد مدیریت آموزشی / دانشگاه تهران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 31 | |
| dc.citation.spage | 151 | |
| dc.citation.epage | 186 | |