نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپیرنجم‌الدین, حسینfa_IR
dc.contributor.authorمرندی, سید محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:48:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:48:12Z
dc.date.available1399-07-09T02:48:12Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:48:12Z
dc.date.issued2008-08-22en_US
dc.date.issued1387-06-01fa_IR
dc.identifier.citationپیرنجم‌الدین, حسین, مرندی, سید محمد. (1387). تفاصیل موسیقایی و شرق‌شناسانه: نگاهی به موسیقی در آثار ادوارد سعید. پژوهش ادبیات معاصر جهان, 13(45)fa_IR
dc.identifier.issn2588-4131
dc.identifier.issn2588-7092
dc.identifier.urihttps://jor.ut.ac.ir/article_27024.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/227433
dc.description.abstractاین مقاله به بررسی موسیقی و نسبت آن با مفهوم شرق‌شناسی و دیگر مفاهیم کلیدی در اندیشه و نقد ادوارد سعید می‌پردازد. با توجه به مرکزیت موضوع فرهنگ در آثار سعید و تأکیدی که او بر رابطه و تبانی آن با امپریالیسم، استعمار و نگاه شرق‌شناسانه می‌گذارد، موسیقی کلاسیک غرب در آرای او اهمیت می‌یابد. تحلیل زمینه‌های فرهنگی‌ـ اجتماعی موسیقی کلاسیک غرب (در یکی از واپسین آثار سعید) چونان هنری که باز‌تابانندة جامعه بود و هم اثر‌گذار بر آن، از دیگر موضوعات مطرح شده در این نوشتار است. این مقاله با بررسی ماهیت تناقض‌آمیز موسیقی از دیدگاه سعید ـ هنری مخاطب‌مدار و عمومی و در عین حال عمیقاً خصوصی ـ پایان می‌یابد.fa_IR
dc.format.extent248
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش ادبیات معاصر جهانfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Contemporary World Literatureen_US
dc.subjectادوارد سعیدfa_IR
dc.subjectبازنماییfa_IR
dc.subjectشرق‌شناسیfa_IR
dc.subjectگفتمانfa_IR
dc.subjectموسیقیfa_IR
dc.titleتفاصیل موسیقایی و شرق‌شناسانه: نگاهی به موسیقی در آثار ادوارد سعیدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume13
dc.citation.issue45


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد