نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکیانی, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorپورنیا, یدالهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:47:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:47:33Z
dc.date.available1399-07-09T02:47:33Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:47:33Z
dc.date.issued2005-11-22en_US
dc.date.issued1384-09-01fa_IR
dc.identifier.citationکیانی, غلامرضا, پورنیا, یداله. (1384). رابطه بین خطر پذیری و پیچیدگی نحوی و صحت گرامری در نگارش توصیفی و توضیحی دانشجویان ایرانی سطح متوسط رشتة زبان انگلیسی. پژوهش ادبیات معاصر جهان, 10(27)fa_IR
dc.identifier.issn2588-4131
dc.identifier.issn2588-7092
dc.identifier.urihttps://jor.ut.ac.ir/article_12430.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/227200
dc.description.abstractدر تحقیق حاضر تأثیر خطر پذیری بر روی تمایل یادگیرندگان زبان به پیچیدگی نحوی یا صحت گرامری در دو نوع نگارش توصیفی و توضیحی مورد بررسی قرار گرفت. برای این منظور‘ تعداد185 دانشجوی رشته زبان انگلیسی در آزمون تافل شرکت کردند‘ هر کدام دو نوع نگارش نوشتند و یک پرسشنامه خطرپذیری را تکمیل نمودند. از این تعداد 118 نفر از لحاظ مهارت زبانی تقریبا همسطح بودند. آزمودنی ها به سه گروه با میزان خطرپذیری پایین‘ متوسط و بالا تقسیم شدند. روش آماری تجزیه و تحلیل واریانس به منظور تحقیق دربارة رابطة بین خطر پذیری ‘ پیچیدگی نحوی و صحت گرامری در دو نوع گرایش مورد استفاده قرارگرفت. نتایج تحقیق رابطة عمده ومعنی داری را بین خطر پذیری‘پیچیدگی نحوی و صحت گرامری در دو نوع نگارش نشان ندادند. با این وجود‘ در هر دو نوع نگارش افراد با میزان خطر پذیری کم بیشتر از گروه های دیگر تمایل به صحیح نوشتن داشتند. همچنین‘ افراد با میزان خطرپذیری متوسط و زیاد بیشتر از افراد با میزان خطرپذیری کم تمایل به نوشتن ساختارهای پیچیده داشتند. یافته های این تحقیق میتواند در آموزش زبان و آزمون سازی کاربرد داشته باشد.fa_IR
dc.format.extent1027
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش ادبیات معاصر جهانfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Contemporary World Literatureen_US
dc.subjectپیچیدگی نحویfa_IR
dc.subjectخطرپذیریfa_IR
dc.subjectصحت گرامریfa_IR
dc.subjectنگارش توصیفیfa_IR
dc.subjectنگارش توضیحیfa_IR
dc.titleرابطه بین خطر پذیری و پیچیدگی نحوی و صحت گرامری در نگارش توصیفی و توضیحی دانشجویان ایرانی سطح متوسط رشتة زبان انگلیسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume10
dc.citation.issue27


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد