دوره 11, شماره 32
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بودن یا نبودن: برای یافتن معیارهای عینی جهت ارزسیابی مهارت نگارش
(دانشگاه تهران, 2006-07-23)مهارت نگارش از جمله مهارت هایی است که در محیط آکادمیک از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. با این وجود ارزشیابی این مهارت تا حد زیادی سلیقه ای می باشد و بنابراین یافتن راهی برای ارزشیابی دقیق و عینی نگارش ضروری به نظر می ...
-
یادگیری مشخصه های مقوله های کارکردی و دامنه فرافکن آنها در زبان دوم
(دانشگاه تهران, 2006-07-23)این مقاله تلاشی است در جهت بررسی مسئله (( عدم موفقیت )) در یادگیری نحو زبان دوم. بر اساس فریضه (( نقصان مشخصه های مقوله های کارکردی )) ( هاکنیزو چان 1997) گزینه های پارامتری که در سیستم مشخصه های کارکردی زبان اول بکار گرفته ...
-
تصویر هنددر ادبیات داستانی رود یارد کیپلینگ
(دانشگاه تهران, 2006-07-23)در حالی که ادبیات داستانی و واقعیت به طور ظریفی در هم تنیده اند خواندن اثر رودیارد کیپلینگ قرائت تازه ای از واقعیت به خواننده القا می کند. تصویر هند و خلق شخصیت هندی بر اساس پیش زمینه امپراطوری بریتانیا که از طرح ها و نقشه ...
-
تاًثیر عناصر انسجام متنی به طور همزمان با خواندن متن بر میزان درک مطلب خواندن متن های مختلف توسط دانشجویان انگلیسی در ایران
(دانشگاه تهران, 2006-07-23)در این نحقق سعی شده است تاثیر آگاهی خواننده از عناصر انسجام متن به طور همزمان با خواندن که در این پژوهش از آن به حس آگاهی متاکوهیسیو تعبیر شده است بر میزان موفقیت درک مطلب خواننده از متن های مختلف ( عمومی، علمب، ادبی ) در ...
-
ارزیابی واژگان: بررسی نقش پیچیدگی ساختار گرامری متن و دانش نحوی
(دانشگاه تهران, 2006-07-23)مقاله حاضر به بررسی رابطه تغییرات ساختار نحوی متن، دانش نحوی، و دانش زبانی دانشجویان بر چگونگی عملکرد آنها در سه تست واژگان که تغییراتی در ساختار نحوی آنها ایجاد شده، می پردازد. تجزیه و تحلیل نتایج نشان دهنده تاًثیر معنا ...
-
پدیده دوزبانگی: عامل بازدارنده یا تقویت کننده؟
(دانشگاه تهران, 2006-07-23)در پژوهش حاضر تاًثیر پدیده دوزبانگی بر یادگیری زبان سوم با رویکردی زبانشناختی- اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت. هدف بررسی این نکته بود که آیا اختلافی معنادار و چشمگیر میان دانش آموزان دوزبانه و تک زبانه در یادگیری زبان ...
-
نقش معلم در دوره فرامتد
(دانشگاه تهران, 2006-07-23)تحقق موجود بر آن است که با توجه به انتظار حاضر از معلم زبان مبنی بر داشتن دانش لازم جهت ایجاد تغیرات متناسب در تدریس مبتنی بر درک درست از شرایط مختلفی که در کلاسهای مختلف وجود دارد خصوصیاتی را که چنین معلمی دارا باشد تا ...



