نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-09T02:46:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:46:14Z
dc.date.available1399-07-09T02:46:14Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:46:14Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-07-31en_US
dc.date.submitted1394-05-09fa_IR
dc.identifier.citation(1394). بررسی تأثیر رویکرد کلاس معکوس بر پیشرفت تحصیلی، خود تنظیمی تحصیلی، تعامل گروهی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان. Technical and VOcational Educatiin, 5(5), 52-69.fa_IR
dc.identifier.urihttp://jorie.sru.ac.ir/article_454.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/226728
dc.description.abstractهدف کلی در این پژوهش بررسی تأثیر رویکرد کلاس معکوس بر متغیرهای پیشرفت تحصیلی، خودتنظیمی تحصیلی، تعامل گروهی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان می باشد. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات کاربردی و در زمره ی تحقیقات آزمایشی قرار دارد. جامعه ی آماری تمام دانش آموزان پسر دوره ی اول متوسطه شهر کرمانشاه به تعداد 11696 نفر می باشد. حجم نمونه 60 نفر بوده که به دو گروه 30 نفره تحت عنوان گروه آزمایشی و کنترل تقسیم شدند. نمونه گیری از نوع نظری یا قضاوتی می باشد. به منظور گردآوری داده ها برای تأثیر رویکرد کلاس معکوس بر پیشرفت تحصیلی از پنج پیش آزمون و پنج پس آزمون در هر دو گروه آزمایش و کنترل استفاده شد. برای بررسی تأثیر رویکرد کلاس معکوس بر خودتنظیمی تحصیلی از پرسشنامه استاندارد شده ی «خودتنظیمی بوفارد»، بررسی تأثیر رویکرد کلاس معکوس بر متغیر تعامل گروهی از پرسش نامه ی «ارتباطات بین فردی در کلاس درس»، و تعیین تأثیر رویکرد کلاس معکوس برمتغیر انگیزش تحصیلی دانش آموزان، از پرسش نامه ی استاندارد   شده ی «هارتر»  استفاده گردید. برای تجزیه و تحلیل آماری داده ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی از نرم افزار SPSS نسخه ی 22 استفاده شد. آزمون های آماری استفاده شده عبارتند از: آزمون اثر پیلایی، آزمون لامبدای ویلکلز، آزمون اثر هتلینگ، آزمون رتبه اختصاصی روی و آزمون لون. نتایج تجزیه و تحلیل آماری حاکی از آن بود که رویکرد کلاس معکوس بر تمامی متغیرهای وابسته بالا تأثیر مثبت داشت.fa_IR
dc.format.extent828
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییen_US
dc.relation.ispartofTechnical and VOcational Educatiinfa_IR
dc.relation.ispartofTechnical and Vocational Educationen_US
dc.subjectرویکرد کلاس معکوسfa_IR
dc.subjectپیشرفت تحصیلیfa_IR
dc.subjectخودتنظیمی تحصیلیfa_IR
dc.subjectتعامل گروهیfa_IR
dc.subjectانگیزش تحصیلیfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر رویکرد کلاس معکوس بر پیشرفت تحصیلی، خود تنظیمی تحصیلی، تعامل گروهی و انگیزش تحصیلی دانش آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue5
dc.citation.spage52
dc.citation.epage69


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد