| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:46:14Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:46:14Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T02:46:14Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T02:46:14Z |  | 
| dc.date.issued | 2016-02-20 | en_US | 
| dc.date.issued | 1394-12-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2015-07-31 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1394-05-09 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | (1394). بررسی تأثیر رویکرد کلاس معکوس بر پیشرفت تحصیلی، خود تنظیمی تحصیلی، تعامل گروهی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان. Technical and VOcational Educatiin, 5(5), 52-69. | fa_IR | 
| dc.identifier.uri | http://jorie.sru.ac.ir/article_454.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/226728 |  | 
| dc.description.abstract | هدف کلی در این پژوهش بررسی تأثیر رویکرد کلاس معکوس بر متغیرهای پیشرفت تحصیلی، خودتنظیمی تحصیلی، تعامل گروهی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان می باشد. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات کاربردی و در زمره ی تحقیقات آزمایشی قرار دارد. جامعه ی آماری تمام دانش آموزان پسر دوره ی اول متوسطه شهر کرمانشاه به تعداد 11696 نفر می باشد. حجم نمونه 60 نفر بوده که به دو گروه 30 نفره تحت عنوان گروه آزمایشی و کنترل تقسیم شدند. نمونه گیری از نوع نظری یا قضاوتی می باشد. به منظور گردآوری داده ها برای تأثیر رویکرد کلاس معکوس بر پیشرفت تحصیلی از پنج پیش آزمون و پنج پس آزمون در هر دو گروه آزمایش و کنترل استفاده شد. برای بررسی تأثیر رویکرد کلاس معکوس بر خودتنظیمی تحصیلی از پرسشنامه استاندارد شده ی «خودتنظیمی بوفارد»، بررسی تأثیر رویکرد کلاس معکوس بر متغیر تعامل گروهی از پرسش نامه ی «ارتباطات بین فردی در کلاس درس»، و تعیین تأثیر رویکرد کلاس معکوس برمتغیر انگیزش تحصیلی دانش آموزان، از پرسش نامه ی استاندارد   شده ی «هارتر»  استفاده گردید. برای تجزیه و تحلیل آماری داده ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی از نرم افزار SPSS نسخه ی 22 استفاده شد. آزمون های آماری استفاده شده عبارتند از: آزمون اثر پیلایی، آزمون لامبدای ویلکلز، آزمون اثر هتلینگ، آزمون رتبه اختصاصی روی و آزمون لون. نتایج تجزیه و تحلیل آماری حاکی از آن بود که رویکرد کلاس معکوس بر تمامی متغیرهای وابسته بالا تأثیر مثبت داشت. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 828 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی | fa_IR | 
| dc.publisher | دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی | en_US | 
| dc.relation.ispartof | Technical and VOcational Educatiin | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Technical  and Vocational Education | en_US | 
| dc.subject | رویکرد کلاس معکوس | fa_IR | 
| dc.subject | پیشرفت تحصیلی | fa_IR | 
| dc.subject | خودتنظیمی تحصیلی | fa_IR | 
| dc.subject | تعامل گروهی | fa_IR | 
| dc.subject | انگیزش تحصیلی | fa_IR | 
| dc.title | بررسی تأثیر رویکرد کلاس معکوس بر پیشرفت تحصیلی، خود تنظیمی تحصیلی، تعامل گروهی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 5 |  | 
| dc.citation.issue | 5 |  | 
| dc.citation.spage | 52 |  | 
| dc.citation.epage | 69 |  |