• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تغییرات اجتماعی - فرهنگی
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تغییرات اجتماعی - فرهنگی
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه بین عوامل اجتماعی- جمعیتی و محرک‌های غذایی جوانان مطابق با رویکرد بازاریابی اجتماعی

    (ندگان)پدیدآور
    شاهرودی, دکتر کامبیزرکن شریفی, امیررضامهدی, مجتبی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    217.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه بازاریابی اجتماعی به‌طور گسترده‌ای توسط سازمان‌ها، شرکت‌ها و حتی دولت‌ها در زمینه‌های گوناگونی چون: محیط‌زیست، بهداشت و درمان و سلامت مورد استفاده قرار می‌گیرد.در این تحقیق حوزه‌ی سلامت و بحث چاقی که در دهه‌ی اخیر موجب بروز مشکلات فردی و اجتماعی بسیاری در دنیا گردیده انتخاب شده است و رابطه بین 5 عامل اجتماعی جمعیتی: نوع زندگی، جنسیت، سن، میزان درآمد و ساعات کاری بر روی محرک‌های غذایی جوانان سنجیده می‌شود. محرک‌های غذایی جوانان براساس تحقیقات گذشته به 9 دسته: منافع سلامتی، نیازهای احساسی، راحتی(آرامش خاطر)، قیمت، اهمیت کنترل وزن، حالت و خلق، نگرانی اخلاقی، محتوای طبیعی تقسیم شده است. این تحقیق به دنبال آن است تا رابطه‌ی بین 5 عامل اجتماعی - جمعیتی را با محرک‌های غذایی جوانان مورد آزمون قرار دهد. این تحقیق میدانی از نوع توصیفی - تحلیلی است و برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه، تحت طیف لیکرت استفاده شده است. نمونه‌های جامعه آماری در این تحقیق از میان جوانان 18 تا 24 سال شهر رشت انتخاب شد که پس از گردآوری پرسشنامه، داده‌های به دست آمده به وسیله‌ی آزمون کای- دو و به کمک نرم افزارSPSSمورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. نتایج حاصل از این پژوهش بیانگر وجود ارتباطبینسن، میزان درآمد و میزان ساعات کار در هفته افراد با محرک‌های غذایی و عدم وجود رابطه بین نوع زندگی و جنسیت افراد با محرک‌های غذایی جوانان بود.
    کلید واژگان
    بازاریابی اجتماعی
    محرک‌های غذایی جوانان
    عوامل اجتماعی شناختی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2009-06-22
    1388-04-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، گروه مدیریت صنعتی

    شاپا
    2008-1480
    URI
    http://journal.aukh.ac.ir/article_527883.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/224719

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب