بررسی رابطهی تأثیر برخی از عوامل جمعیت شناختی و میزان مصرف رسانهای زنان شاغل تهرانیبررسی رابطهی تأثیر برخی از عوامل جمعیت شناختی و میزان مصرف رسانهای زنان شاغل تهرانی
(ندگان)پدیدآور
منظری, علیرضاقندفروش, فرحنازامیر, آرمیننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
رسانههای جمعی در دنیای کنونی نقشهای متعددی را در حیات اجتماعی به عهده دارند و از این رو تأثیرات گوناگونی را نیز بر مخاطبان خود میگذارند. از سوی دیگر گروههای مختلف مردمی با تنوعات فرهنگی و اجتماعی، الگوهای متفاوتی در مصرف رسانهای خود نشان میدهند. در تحقیق حاضر محقق با استفاده از روش پیمایش در جامعهی زنان شاغل تهرانی در سال تحصیلی 90-91، الگوی مصرف جمعیت تحت نمونه را در ارتباط با سه متغیر سن، تحصیلات و پایگاه اجتماعی مورد مطالعه قرار میدهد. بر اساس این مطالعه میزان مصرف رسانهای این جمعیت با سن مخاطبان رابطهی معنادار ندارد ولی با دو متغیر سطح تحصیلات و پایگاه اجتماعی رابطهی معنادار دارد.
کلید واژگان
عوامل جمعیت شناختیمصرف رسانهای
زنان
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2013-12-221392-10-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخالسازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافتدانشجوی دکترای مدیریت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی
دانشجوی دکترای جامعه شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران




