نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسلطانی فر, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorگرانمایه پور, علیfa_IR
dc.contributor.authorهاشمی, شهنازfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:39:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:39:51Z
dc.date.available1399-07-09T02:39:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:39:51Z
dc.date.issued2020-05-21en_US
dc.date.issued1399-03-01fa_IR
dc.date.submitted2019-11-11en_US
dc.date.submitted1398-08-20fa_IR
dc.identifier.citationسلطانی فر, مهدی, گرانمایه پور, علی, هاشمی, شهناز. (1399). خلاقیت سلبریتی‌ها در اینستاگرام بر فرایند سیاستگذاری عمومی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی, 9(4), 217-242.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6640
dc.identifier.urihttp://journal.bpj.ir/article_673803.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/224446
dc.description.abstractزمینه: حضور سلبریتی‌ها، در عرصه سیاست قابل توجه است و این امر در صفحات اینستاگرام که بستری برای ارتباط بدون واسطه سلبریتی‌ها با مخاطبان را فراهم می‌سازد مشاهده می‌شود. بهره‌مندی سلبریتی‌ها از اینستاگرام مستلزم خلاقیت و هوشمندی آنهاست طبق نظریه گیدنز، عاملیت و ساختار هر دو موجب بروز خلاقیت‌ افرادند.<br /> هدف: هدف از این پژوهش شناخت رابطه بین خلاقیت سلبریتی‌ها با فرایند سیاستگذاری عمومی است.<br /> روش: . پژوهش حاضر از نوع توصیفی و به روش همبستگی انجام یافته است سیاست از 386 کاربر اینستاگرام که صفحات سلبریتی‌ها را دنبال می‌کنند به طور غیر احتمالی نظر خواهی انجام گرفت. <br /> <br /> نتیجه‌گیری: از نظر پاسخگویان بین عاملیت سلبریتی‌ها و درک مشکل سیاسی رابطه وجود دارد اما بین ساختار و درک مشکل سیاسی رابطه معکوس وجود داردبه این معنا که هر اندازه فعالیت احزاب، رسانه‌های جمعی، نخبگان سیاسی و فکری درعرصه سیاست کاهش، حضور سلبریتی در عرصه سیاست افزایش یافته می‌یابد. اما بین خلاقیت سلبریتی در مرحله درک مشکل و ارائه راه حل رابطه‌ای وجود ندارد. در مرحله اجرای قانون در فرایند سیاستگذاری بین عاملیت سلبریتی‌ها با اجرای قانون رابطه‌ای وجود دارد و همچنین بین ساختار اجتماعی با اجرای قانون رابطه مستقیم وجود دارد یعنی عملکرد مناسب احزاب، رسانه‌ها، نخبگان سیاسی و فکری بیشتر باشد از سلبریتی‌ها به عنون سرمایه نمادین به طور مناسب‌تری استفاده می‌شود و گرایش سلبریتی‌ها هم بیشتر است. همچنین همبستگی بین خلاقیت سلبریتی‌ها و ارزیابی اجرای قانون وجود ندارد.fa_IR
dc.format.extent1293
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherباشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofابتکار و خلاقیت در علوم انسانیfa_IR
dc.subjectسلبریتیfa_IR
dc.subjectاینستاگرامfa_IR
dc.subjectسیاستگذاری عمومیfa_IR
dc.subjectخلاقیتfa_IR
dc.titleخلاقیت سلبریتی‌ها در اینستاگرام بر فرایند سیاستگذاری عمومیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری گروه علوم ارتباطات اجتماعی، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المل قشم، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی گروه علوم ارتباطات اجتماعی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، تهران، ایران. (نویسنده مسئول)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue4
dc.citation.spage217
dc.citation.epage242


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد