بررسی مؤلفه های مؤثر بر مصرف رسانه ای جوانان تهرانی؛ باهدف طراحی مدل خلاقانه الگوی مصرف رسانه های نوظهور
(ندگان)پدیدآور
باستان, مصطفیدلاور, علیفرهنگی, علی اکبرنوع مدرک
Textعلمی - پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه: یکی ازمینه: یکی از مهمترین ضرورتهای پژوهش در حوزه مصرف رسانهای این است که، مصرف فردی رسانهها بخش بزرگ و فزایندهای از زندگی روزمره مردم را پوشش میدهد و تفاوتهای این زمینه نیز به نحو نظاممندی با ویژگیهای فردی، موقعیتی و ساختاری برگرفته از نوع جامعه یا موقعیت اجتماعی برحسب سن، جنس و طبقه تا نگرشها و عقاید و ارزشهای فردی مرتبط هستند.هدف: محقق در این پژوهش سعی کرده است تا بر مبنای ادبیات نظری و پژوهشهای صورت گرفته به شناسایی مولفههای موثر بر مصرف رسانهای جوانان جهت تدوین مدل ترجیحات مصرف در سپهر رسانهای ایران نائل شود.روش:جامعه آماری این پژوهش را کلیه جوانان کلانشهر تهران تشکیل داد که در نهایت 485 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب و به صورت پیمایش پرسشنامه محور مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتیجهگیری: نتایج این پژوهش نشان از وجود یک رابطه معنی دار میان متغیرهای جمعیت شناختی و اعتماد به رسانههای مختلف با رضایتمندی و مصرف رسانههای مختلف دارد.
کلید واژگان
اعتماد رسانه ایاستفاده و رضایتمندی
مخاطبان
شبکه های اجتماعی
خلاقیت و نوآوری از جنبههای فرهنگی و اجتماعی (خلاقیت شناسی جامعه شناختی)
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2018-08-231397-06-01
ناشر
باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامیسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکترای مدیریت رسانه، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایراناستاد گروه روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
استاد گروه مدیریت رسانه، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران




