نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهرآمیز, ساراfa_IR
dc.contributor.authorاکبری بورنگ, محمدfa_IR
dc.contributor.authorرستمی نژاد, محمد علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:39:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:39:36Z
dc.date.available1399-07-09T02:39:36Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:39:36Z
dc.date.issued2018-02-20en_US
dc.date.issued1396-12-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-07en_US
dc.date.submitted1396-07-15fa_IR
dc.identifier.citationمهرآمیز, سارا, اکبری بورنگ, محمد, رستمی نژاد, محمد علی. (1396). تبیین رفتارهای نوآورانه معلمان براساس باورهای غیرمنطقی و تفکر سیستمی آنان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی, 7(3), 195-216.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6640
dc.identifier.urihttp://journal.bpj.ir/article_539224.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/224363
dc.description.abstractچکیده <br /> هدف: این پژوهش با هدف پیش بینی رفتار نوآورانه معلمان براساس باورهای غیرمنطقی و تفکر سیستمی آنان انجام گرفت.<br /> روش: پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری کلیه معلمان مدارس ابتدایی شهر بیرجند در سال تحصیلی 96-95را که تعداد 1340 نفر بودند را شامل شد. نمونه مورد مطالعه بر اساس جدول مورگان 297 معلم برآورد که به شیوه نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه های تفکر سیستمی پالما، باورهای غیرمنطقی برنارد و رفتار نوآورانه کانتر استفاده شد. داده های گردآوری شده با استفاده از رگرسیون چندگانه و t-test تک نمونه ای با کمک spss مورد تحلیل قرار گرفت. <br /> یافته ها: نتایج نشان داد تفکر سیستمی و رفتار نوآورانه معلمان در سطح بالاتر از متوسط قرار دارد. همچنین نتایج نشان داد که از بین مؤلفه های تفکر سیستمی، تنها یادگیری مستمر پیش بینی کننده باورهای غیرمنطقی معلمان است (0/05> p)، یادگیری مستمر بیشتر از شناخت مدل های ذهنی می تواند رفتار نوآورانه آنان را پیش بینی کند (0/01> p). همچنین از بین مؤلفه های باورهای غیرمنطقی، نگرش نسبت به دانش آموزان بیش تر از نگرش نسبت به مدرسه و تحمل پایین می تواند رفتار نوآورانه معلمان را پیش بینی کند (0/01> p). <br /> نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش در خصوص تبیین رفتار نوآورانه معلمان بر اساس تفکر سیستمی و باورهای غیرمنطقی آنان و از آنجا که باورهای غیرمنطقی نیز بر اساس تفکر سیستمی قابل پیش بینی است، لزوم توجه دست اندرکاران و مسئولین طراحی دوره های ضمن خدمت نسبت به برگزاری دوره هایی به منظور بهبود تفکر سیستمی معلمان جهت کاهش باورهای غیرمنطقی و بهبود رفتارنوآورانه معلمان بسیار مهم می نمایدfa_IR
dc.format.extent736
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherباشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofابتکار و خلاقیت در علوم انسانیfa_IR
dc.subject"رفتار نوآورانه"fa_IR
dc.subject"باورهای غیرمنطقی"fa_IR
dc.subject"تفکرسیستمی"fa_IR
dc.subject"بیرجند"fa_IR
dc.subjectخلاقیت و نوآوری از جنبه‏های روان‏شناختی، علوم شناختی، علوم تربیتی و آموزشی (خلاقیت شناسی روان‏شناختی، خلاقیت شناسی پرورشی)fa_IR
dc.titleتبیین رفتارهای نوآورانه معلمان براساس باورهای غیرمنطقی و تفکر سیستمی آنانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد برنامه ریزی درسی، دانشگاه بیرجند، خراسان جنوبی، ایران ‏fa_IR
dc.contributor.department‏ استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه بیرجند، خراسان جنوبی، ایران‏fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار تکنولوژی آموزشی، دانشگاه بیرجند، ‏خراسان جنوبی، ایران ‏fa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue3
dc.citation.spage195
dc.citation.epage216


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد