• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Management Studies and Economic Systems
    • Volume 3, Issue 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Management Studies and Economic Systems
    • Volume 3, Issue 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Role of Organizational Culture in Adopting Total Quality Management (Case Study: The Salt Complex, El Outaya, Biskra State)

    (ندگان)پدیدآور
    Saadi, Imad
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    210.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This study aimed at exploring how the organizational culture can contribute in adopting Total Quality Management (TQM) in the organization. A case study was conducted at the Salt complex in El Outaya, Biskra State and the questionnaire was used to collect data. The study found that the organizational culture (organizational values, organizational behavior and the artifacts) contributes in adopting TQM with its four dimensions (top management leadership commitment, focus on the customer, focus on human resources and continuous improvement). All of the organizational culture's dimensions can increase the top management leadership commitment towards TQM, they also contribute in focusing on the customer. Moreover, organizational culture contributes in increasing the focus on human resources through organizational behavior and artifacts. In addition, organizational culture can help sustain continuous improvement through artifacts and organizational values.
    کلید واژگان
    TQM
    Organizational Culture
    Top management leadership commitment
    Focus on the customer
    Focus on human resources
    Continuous improvement
    Organizational values
    Organizational Behavior
    The artifacts

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2017-04-01
    1396-01-12
    ناشر
    ZARSMI
    سازمان پدید آورنده
    School of Economics, Commerce and Management Sciences, University of Mohamed Khider Biskra – Algeria

    شاپا
    2408-9583
    2313-5166
    URI
    http://www.msaes.org/article_55894.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/22184

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب