بررسی تجربی اثر اسپین بر نرخ سوزش پیشرانه ی کامپوزیت دارای ذرات آلومینیوم
(ندگان)پدیدآور
محمدی, علیرضافراهانی, محمدگودرز, مسعود
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این نوشتار به بررسی تجربی اثر شتاب بر نرخ سوزش یک پیشرانهی جامد کامپوزیتی بر پایهی HTPB دارای ذرات آلومینیوم بهعنوان یکی از عوامل تعیینکنندهی فشار محفظه میپردازد. برای انجام این منظور از یک سامانهی گریز از مرکز استفاده خواهد شد. با انتخاب گرین درونسوز، بردار شتاب در زمان سوزش همواره عمود بر سطح پیشرانه اعمال شد. در این آزمایشها فشار محفظه از ۳۰ تا ۸۰ بار و شتاب نیز از $rm{2g}$ تا $rm{60g}$ تغییر کرد. متغیر قابل اندازهگیری فشار محفظهی احتراق بوده که برای ارتباط آن به نرخ سوزش از کد تحلیل صفر بعدی استفاده شد. در آزمایشهایی با شتاب کمتر از $rm{5g}$ نرخ سوزش تغییر محسوسی نداشته، اما در آزمایشهایی که شتاب در بازه $rm{30g}$ تا $rm{60g}$ قرار گرفته نرخ سوزش از مقدار پایه شروع شده و در انتهای سوزش به ۱٫۵ برابر مقدار پایهاش میرسد.
کلید واژگان
شتابنرخ سوزش
موتور سوخت جامد
پیشرانهی کامپوزیت.}
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2020-05-211399-03-01
ناشر
دانشگاه صنعتی شریفSharif University of Technology
سازمان پدید آورنده
پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی، پژوهشگاه فضایی ایراندانشکده ی مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی شریف
دانشکده ی مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی شریف
شاپا
2676-47252676-4733



