نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفدائی, عباسfa_IR
dc.contributor.authorسوری, میثمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:31:40Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:31:40Z
dc.date.available1399-07-09T02:31:40Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:31:40Z
dc.date.issued2019-05-22en_US
dc.date.issued1398-03-01fa_IR
dc.date.submitted2017-05-06en_US
dc.date.submitted1396-02-16fa_IR
dc.identifier.citationفدائی, عباس, سوری, میثم. (1398). پیش بینی اثر سرعت های برشی و پیشروی بر تنش های پسماند در شافت های تراش کاری شده از جنس فولاد AISI 1045 با استفاده از شبکه ی عصبی مصنوعی. مهندسی مکانیک, 353(1), 123-132. doi: 10.24200/j40.2018.10749.1406fa_IR
dc.identifier.issn2676-4725
dc.identifier.issn2676-4733
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.24200/j40.2018.10749.1406
dc.identifier.urihttp://sjme.journals.sharif.edu/article_20835.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/221580
dc.description.abstractدر این پژوهش اثر سرعت برشی و پیشروی بر تنش‌های پسماند در شافت‌های تراش‌کاری شده از جنس فولاد AISI 1045 بررسی شده است. برای تعیین توزیع تنش پسماند از روش پراش اشعه‌ی ایکس و تکنیک الکتروپولیش استفاده شد. همچنین شبیه‌سازی فرایند تراش‌کاری و بررسی تأثیر تغییرات سرعت برشی و پیشروی با استفاده از نرم‌افزار دیفرم انجام گرفت. نتایج حاصل از شبیه‌سازی با آزمون‌های تجربی اعتبارسنجی شد. سپس با استفاده از داده‌های حاصل از تحلیل‌های اجزای محدود، از شبکه‌ی عصبی مصنوعی برای تخمین تنش‌های پسماند استفاده شد. در همه‌ی سرعت‌های پیشروی، افزایش سرعت برشی به تنش پسماند افزوده می‌شود. افزایش سرعت پیشروی تا $r‌m{0/2,m‌m/r‌e‌v}$ باعث افزایش تنش پسماند شده و از این مقدار به بعد افزایش چشم‌گیری مشاهده نشد، که این امر در سرعت های برشی بالاتر بیشتر مشهود است.fa_IR
dc.format.extent3804
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی شریفfa_IR
dc.publisherSharif University of Technologyen_US
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیکfa_IR
dc.relation.ispartofSharif Journal of Mechanical Engineeringen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.24200/j40.2018.10749.1406
dc.subjectتنش پسماندfa_IR
dc.subjectتراشکاریfa_IR
dc.subjectروش اجزای محدودfa_IR
dc.subjectشبکه‌ی عصبی مصنوعیfa_IR
dc.subjectساخت و تولیدfa_IR
dc.titleپیش بینی اثر سرعت های برشی و پیشروی بر تنش های پسماند در شافت های تراش کاری شده از جنس فولاد AISI 1045 با استفاده از شبکه ی عصبی مصنوعیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeیادداشت فنیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده ی مهندسی مکانیک -دانشگاه بوعلی سیناfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده ی مهندسی مکانیک - دانشگاه بوعلی سیناfa_IR
dc.citation.volume353
dc.citation.issue1
dc.citation.spage123
dc.citation.epage132


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد