روش های مختلف طراحی خستگی اجزاء بالگرد
(ندگان)پدیدآور
شاهانی, امیررضامحمدی, سیرواننوع مدرک
Textمروری
زبان مدرک
فارسیچکیده
طراحی خستگی اجزاء بالگرد کاری سخت و چالشبرانگیز است. هدف از ارزیابی خستگی بالگرد نشان دادن این نکته است که در طول عمر کاری بالگرد، انتظار واماندگی فاجعهآفرین ناشی از خستگی کاملاً از بین رفته و نیز وقوع ترکخوردگی غیرفاجعهآمیز به حد کافی در سطح پایینی باقی میماند، طوری که استفادهی اقتصادی از سازه بالگرد حاصل شود. روش طراحی خستگی که اغلب توسط جامعهی بالگردسازی اعمال شده، براساس فلسفهی «عمر مطمئن» بوده است. در سالهای بعد، بهعلت کارآمد نبودن روش عمر مطمئن لزوم استفاده از روشهای دیگر تحلیل عمر خستگی ــٓمانند روش تحمل نقص و روش تحمل آسیبٓــ بیشتر احساس شد. در این مقاله ضمن مرور روشهای مختلف طراحی خستگی بالگرد، مزایا و معایب هر روش ارائه میشود. در پایان جنبههای دیگر طراحی خستگی بالگرد مورد بررسی قرار میگیرد.
کلید واژگان
خستگی بالگردعمر خستگی
طراحی خستگی بالگرد
روشهای خستگی بالگرد
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2017-05-221396-03-01
ناشر
دانشگاه صنعتی شریفSharif University of Technology
سازمان پدید آورنده
دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسیدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
شاپا
2676-47252676-4733




