مطالعه تجربی و شبیهسازی اجزای محدود خستگی در میله کششی بیرونی سیستم فرمان خودرو پژو 405
(ندگان)پدیدآور
فدائی, عباسنادری قمی, رضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در مطالعهی حاضر، تحلیل خستگی با رویکرد تجربی و شبیهسازی اجزای محدود درخصوص میلهی کششی بیرونی سیستم فرمان خودروی پژو ۴۰۵ انجام شد. در این راستا، ابتدا ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی برای جنس میلهی کششی تعیین شد. سپس خستگی آن در شرایطی مشابه حالتکاری، توسط نرمافزار اجزای محدود آباکوس شبیهسازی شد. سه حالت مختلف بارگذاری با نیروهای ۲۳ ، ۲۸ و ۵۷ کیلونیوتن در شرایط یکسان شبیهسازی شد و عمر خستگی در هرکدام از این سه حالت محاسبه شد. در مطالعهی تجربی، پس از تهیه و آمادهسازی نمونهها، سه قطعهی همسان تحت شرایط بارگذاری مشابه با حالت شبیهسازی شده قرار گرفتند و عمر خستگی آنها تعیین شد. مقایسهی نتایج به دست آمده از نرمافزار تحلیل اجزای محدود با نتایج حاصل از آزمونهای خستگی، تطابق مناسبی را نشان دادند. در انتها بهمنظور تفسیر و توضیح برخی پدیدهها، فلزنگاری سطوح شکست تمام نمونهها با استفاده از میکروسکوپ نوری انجام شد.
کلید واژگان
عمر خستگیمیلهی کششی بیرونی
مطالعهی تجربی
شبیهسازی اجزای محدود
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2018-05-221397-03-01
ناشر
دانشگاه صنعتی شریفSharif University of Technology
سازمان پدید آورنده
دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه بوعلی سینا، همداندانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه بوعلی سینا، همدان
شاپا
2676-47252676-4733




