• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه تعالی مشاوره و روان درمانی
    • دوره 7, شماره 27
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه تعالی مشاوره و روان درمانی
    • دوره 7, شماره 27
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    استانداردسازی نسخه سوم مقیاس های استعداد تحصیلی وودکاک-جانسون در دانش آموزان مدارس ابتدایی شهرستان اسلامشهر

    (ندگان)پدیدآور
    وثوقی کلنتری, علیکامکاری, کامبیزآزادیکتا, مهرناز
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.184 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: در این تحقیق به «استانداردسازی نسخه سوم مقیاس­های استعداد تحصیلی وودکاک- جانسون در دانش­آموزان مدارس ابتدایی شهرستان اسلامشهر» پرداخته شد. روش: سؤال اصلی بدین ترتیب تدوین شده است که آیا نسخه سوم مقیاس­های استعداد تحصیلی وودکاک- جانسون در دانش­آموزان مدارس ابتدایی شهرستان اسلامشهر، از تجانس درونی، ضریب ثبات، روایی ملاکی و روایی سازه مطلوب برخوردار است؟ تحقیق حاضر در حیطه طرح­های روان­سنجی جای می‌گیرد. جامعه تحقیق حاضر را تمامی دانش­آموزان مدارس ابتدایی اسلامشهر تشکیل می‌دهند. در تحقیق حاضر با پیروی از روش نمونه­گیری طبقه­ای تصادفی منظم تعداد 720 دانش­آموز (از پایه اول تا ششم و از هر پایه 30 نفر)  به­عنوان نمونه انتخاب شدند. در این تحقیق از نسخه نوین سوم مجموعه آزمون­های شناختی وودکاک جانسون، به­عنوان ابزار استفاده شده است که دارای روایی و اعتبار مطلوب می­باشد. یافته­ ها :  نتایج تحقیق نشان داد با بررسی تجانس درونی (با روش آلفا کرانباخ و دو نیمه کردن آزمون با اصلاح اسپیرمن- براون) و ثبات با روش آزمون- باز آزمون مشخص گردید که ابزار مزبور از تجانس درونی سوالات و ثبات مطلوبی (بالاتر از 95/0) برخوردار می­باشد. همچنین، ابزار مزبور با نسخه پنجم مقیاس هوشی استانفورد- بینه در دانش­آموزان مدارس ابتدایی شهرستان اسلامشهر دارای روایی ملاکی از نوع همزمان است. نتیجه گیری : در نهایت، با تحلیل عامل مشخص گردید که ابزار مزبور در دانش­آموزان مدارس ابتدایی شهرستان اسلامشهر 6 عامل از 7 عامل نظریه کتل- هورن- کارول (CHC) را تبیین می­کند.
    کلید واژگان
    استانداردسازی
    نسخه سوم مقیاسهای استعداد تحصیلی وودکاک- جانسون
    دانش آموزان مدارس ابتدایی

    شماره نشریه
    27
    تاریخ نشر
    2018-11-22
    1397-09-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر
    دکتری تخصصی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر
    دکتری روانشناسی، دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر

    شاپا
    2538-2799
    URI
    http://journal-counselling.iiau.ac.ir/article_665174.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220644

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب