نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعابدینی بلترک, میمنتfa_IR
dc.contributor.authorمنصوری, سیروسfa_IR
dc.contributor.authorکمالی اردکانی, حمیدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:28:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:28:34Z
dc.date.available1399-07-09T02:28:34Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:28:34Z
dc.date.issued2020-05-21en_US
dc.date.issued1399-03-01fa_IR
dc.date.submitted2019-09-19en_US
dc.date.submitted1398-06-28fa_IR
dc.identifier.citationعابدینی بلترک, میمنت, منصوری, سیروس, کمالی اردکانی, حمیدرضا. (1399). شناسایی و سطح‌بندی عوامل مؤثر بر تدریس اثربخش در دانشگاه‌های علوم پزشکی بر مبنای مدل‌سازی ساختاری تفسیری (مطالعه‌ی موردی: دانشگاه شهید صدوقی یزد). فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز, 11(2), 119-131. doi: 10.22118/edc.2019.202252.1153fa_IR
dc.identifier.issn2251-6506
dc.identifier.issn2345-2757
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22118/edc.2019.202252.1153
dc.identifier.urihttp://journals.ajums.ac.ir/article_107899.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220474
dc.description.abstractبا توجه به جایگاه آموزش و تدریس در دانشگاه­های علوم پزشکی، پژوهش حاضر با هدف شناسایی و سطح­بندی عوامل مؤثر بر تدریس اثربخش در دانشگاه­های علوم پزشکی بر اساس مدل­سازی ساختاری تفسیری صورت گرفت. روش پژوهش، مطالعه موردی و به منظور تجزیه و تحلیل داده­ها از تکنیک مدل­سازی ساختاری تفسیری جهت سطح­بندی عوامل و دسته­بندی آنها استفاده شد. مشارکت­کنندگان در پژوهش را اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تشکیل می­­دادند که از بین آنها 9 نفر به عنوان متخصص در حوزه آموزش پزشکی انتخاب شدند. ابزار گرد­آوری داده­ها، پرسش­نامه محقق­ساخته بود و روایی محتوایی آن توسط متخصصان آموزش پزشکی به تأیید رسید. یافته­ها نشان داد که 10 عامل، از جمله تسلط مدرس بر موضوع، بیان انتظارات آموزشیِ روشن، قدرت رهبری و اداره کلاس، مشارکت فعال دانشجویان در فرایند تدریس به عنوان عوامل مؤثر بر تدریس اثربخش در دانشگاه علوم پزشکی به حساب می­آیند. همچنین تحلیل سطح­بندی عوامل نشان داد که دارای 7 سطح می­باشد که از عمیق­ترین و تأثیر­گذارترین سطح به سطحی­ترین و تأثیر­پذیرترین سطح عوامل در مدل نشان داده شده است. بر این اساس؛ از آنجایی که تدریس اثربخش به عنوان یکی از رسالت­های دانشگاه­های علوم پزشکی به حساب می­آید، توصیه می­شود تا مدرسان در فرایند تدریسِ خود عوامل مورد نظر را در نظر بگیرند.fa_IR
dc.format.extent432
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.publisherJundishapur University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Development of Judishapuren_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22118/edc.2019.202252.1153
dc.subjectتدریس اثربخشfa_IR
dc.subjectآموزش پزشکیfa_IR
dc.subjectمدل­سازی ساختاری- تفسیریfa_IR
dc.titleشناسایی و سطح‌بندی عوامل مؤثر بر تدریس اثربخش در دانشگاه‌های علوم پزشکی بر مبنای مدل‌سازی ساختاری تفسیری (مطالعه‌ی موردی: دانشگاه شهید صدوقی یزد)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه اراک، اراک، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد واحد اردکان، اردکان، ایران.fa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue2
dc.citation.spage119
dc.citation.epage131


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد