| dc.contributor.author | نصیری, مرتضی | fa_IR |
| dc.contributor.author | نصیری, مرتضی | fa_IR |
| dc.contributor.author | نصیری, مصطفی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:28:10Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:28:10Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:28:10Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:28:10Z | |
| dc.date.issued | 2014-10-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-08-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نصیری, مرتضی, نصیری, مرتضی, نصیری, مصطفی. (1393). مقایسه ی تأثیر آموزش آناتومی به دو روش سخنرانی و ترکیبی بر میزان یادگیری و یادداری دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر. فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز, 5(3), 183-190. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2251-6506 | |
| dc.identifier.issn | 2345-2757 | |
| dc.identifier.uri | http://journals.ajums.ac.ir/article_79701.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220342 | |
| dc.description.abstract | این مطالعه ی نیمهتجربی با هدف مقایسه ی تأثیر آموزش آناتومی به دو روش سخنرانی و ترکیبی بر میزان یادگیری و یادداری60 دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سال 1391 انجام شد. دانشجویان به روش سرشماری و تصادفی ساده، به دو گروه شاهد (سخنرانی) و تجربی (سخنرانی و کار در گروههای کوچک) تقسیم شدند. پس از اجرای پیشآزمون، دو گروه به مدت 8 جلسه و در طول 2 ماه تحت آموزش قرار گرفتند و یک پسآزمون بلافاصله و آزمون یادداری 4 هفته بعد از اجرای دوره گرفته شد. برای جمعآوری دادهها، از آزمون پیشرفت تحصیلی محقق ساخته که سطوح دانش و یادگیری معنادار (درک و کاربرد) دانشجویان را در درس آناتومی اندام بررسی میکرد، استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون آماری آنالیز واریانس و تی مستقل استفاده شد. طبق نتایج، میانگین نمرات یادگیری گروه شاهد در پیشآزمون، پسآزمون و آزمون یادداری به ترتیب: 48/2±87/11، 49/2±69/25 و 37/3±21/21 و در گروه تجربی به ترتیب: 4/5±30/15، 81/2±21/32 و 84/2±72/26 بود. تفاوت میانگینها درون هر دو گروه معنادار بود (05/0P<). میانگین تفاوت نمرات پسآزمون با پیشآزمون در گروه تجربی (18/5±90/16) نسبت به گروه شاهد (12/3±81/13) اختلاف آماری معناداری را نشان داد (005/0P<، 934/2t= ). با توجه به نتایج، روش تدریس ترکیبی مانند روش مرسوم باعث ارتقای یادگیری و یادداری دانشجویان پزشکی میشود؛ ولی تأثیر این روش آموزشی بیشتر از روش سخنرانی است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 160 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز | fa_IR |
| dc.publisher | Jundishapur University of Medical Sciences | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Educational Development of Judishapur | en_US |
| dc.subject | آموزش پزشکی | fa_IR |
| dc.subject | سخنرانی | fa_IR |
| dc.subject | روش ترکیبی | fa_IR |
| dc.subject | آناتومی اندام | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری | fa_IR |
| dc.subject | یادداری | fa_IR |
| dc.title | مقایسه ی تأثیر آموزش آناتومی به دو روش سخنرانی و ترکیبی بر میزان یادگیری و یادداری دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.citation.volume | 5 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 183 | |
| dc.citation.epage | 190 | |