نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنصیری, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorنصیری, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorنصیری, مصطفیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:28:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:28:10Z
dc.date.available1399-07-09T02:28:10Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:28:10Z
dc.date.issued2014-10-23en_US
dc.date.issued1393-08-01fa_IR
dc.identifier.citationنصیری, مرتضی, نصیری, مرتضی, نصیری, مصطفی. (1393). مقایسه ی تأثیر آموزش آناتومی به دو روش سخنرانی و ترکیبی بر میزان یادگیری و یادداری دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر. فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز, 5(3), 183-190.fa_IR
dc.identifier.issn2251-6506
dc.identifier.issn2345-2757
dc.identifier.urihttp://journals.ajums.ac.ir/article_79701.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220342
dc.description.abstractاین مطالعه ی نیمه‏تجربی با هدف مقایسه ی تأثیر آموزش آناتومی به دو روش سخنرانی و ترکیبی بر میزان یادگیری و یادداری60 دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سال 1391 انجام شد. دانشجویان به روش سرشماری و تصادفی ساده، به دو گروه شاهد (سخنرانی) و تجربی (سخنرانی و کار در گروه‏های کوچک) تقسیم شدند. پس از اجرای پیش‏آزمون، دو گروه به مدت 8 جلسه و در طول 2 ماه تحت آموزش قرار گرفتند و یک پس‏آزمون بلافاصله و آزمون یادداری 4 هفته بعد از اجرای دوره گرفته شد. برای جمع‏آوری داده‏ها، از آزمون پیشرفت تحصیلی محقق ساخته که سطوح دانش و یادگیری معنادار (درک و کاربرد) دانشجویان را در درس آناتومی اندام بررسی می‏کرد، استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده‏ها از آزمون آماری آنالیز واریانس و تی مستقل استفاده شد. طبق نتایج، میانگین نمرات یادگیری گروه شاهد در پیش‏آزمون، پس‏آزمون و آزمون یادداری به ترتیب: 48/2±87/11، 49/2±69/25 و 37/3±21/21 و در گروه تجربی به ترتیب: 4/5±30/15، 81/2±21/32 و 84/2±72/26 بود. تفاوت میانگین‏ها درون هر دو گروه معنادار بود (05/0P<). میانگین تفاوت نمرات پس‏آزمون با پیش‏آزمون در گروه تجربی (18/5±90/16) نسبت به گروه شاهد (12/3±81/13) اختلاف آماری معناداری را نشان داد (005/0P<، 934/2t= ). با توجه به نتایج، روش تدریس ترکیبی مانند روش مرسوم باعث ارتقای یادگیری و یادداری دانشجویان پزشکی می‏شود؛ ولی تأثیر این روش آموزشی بیشتر از روش سخنرانی است.fa_IR
dc.format.extent160
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.publisherJundishapur University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Development of Judishapuren_US
dc.subjectآموزش پزشکیfa_IR
dc.subjectسخنرانیfa_IR
dc.subjectروش ترکیبیfa_IR
dc.subjectآناتومی اندامfa_IR
dc.subjectیادگیریfa_IR
dc.subjectیادداریfa_IR
dc.titleمقایسه ی تأثیر آموزش آناتومی به دو روش سخنرانی و ترکیبی بر میزان یادگیری و یادداری دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume5
dc.citation.issue3
dc.citation.spage183
dc.citation.epage190


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد