نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکوچک زاده طالمی, سبحانهfa_IR
dc.contributor.authorعلیزاده, شیواfa_IR
dc.contributor.authorنمازی, آسیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:28:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:28:01Z
dc.date.available1399-07-09T02:28:01Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:28:01Z
dc.date.issued2015-06-22en_US
dc.date.issued1394-04-01fa_IR
dc.identifier.citationکوچک زاده طالمی, سبحانه, علیزاده, شیوا, نمازی, آسیه. (1394). بررسی رابطه ی بین هوش هیجانی و سلامت عمومی در دانشجویان پرستاری. فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز, 6(2), 139-146.fa_IR
dc.identifier.issn2251-6506
dc.identifier.issn2345-2757
dc.identifier.urihttp://journals.ajums.ac.ir/article_79742.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220293
dc.description.abstractهوش هیجانی به عنوان موضوع جدید، نقش مهمی در ابعاد زندگی افراد دارد. مطالعات، مبین نقش آن در جنبه های مختلف زندگی، همچون: پیشرفت تحصیلی، سلامت روان، ازدواج و غیره می باشد. مطالعه ی حاضر با هدف بررسی هوش هیجانی و رابطه ی آن با سلامت عمومی در دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت انجام گردید. این مطالعه ی توصیفی ـ تحلیلی، به روش سرشماری بر روی همه ی دانشجویان پرستاری مشغول به تحصیل در سال 92-1391 انجام شد. جهت تعیین میزان هوش هیجانی از آزمون سیبریا شرینگ و سلامت عمومی از آزمون گلدبرگ استفاده شد. پیشرفت تحصیلی بر اساس نمره‌ی معدل ترم قبل دانشجویان، تعیین گردید. تجزیه و تحلیل نتایج با استفاده از آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار و کای اسکوئر) و استنباطی (آزمون تی استیودنت و ضریب همبستگی پیرسون) صورت گرفت. نتایج نشان داد، میانگین هوش هیجانی 97/13± 60/52 و میانگین سلامت عمومی 07/10± 48/20 بود. ارتباط معنادار آماری بین هوش هیجانی و سلامت عمومی وجود داشت (005/0=P). سایر یافته ها نشان داد که به جز متغیر علائم بدنی و اضطراب، سایر متغیرهای سلامت عمومی با خرده مقیاس های هوش هیجانی همبستگی معناداری دارند. هر چند اکثر دانشجویان فاقد اختلال روانی هستند، ولی در عین حال استرسورهای متعددی سلامت آن ها را تهدید می‌کند. لذا پیشنهاد می‌شود، ضمن فراهم کردن امکان مشاوره، شرایط حاکم بر محیط های آموزش به نحوی اصلاح گردد که باعث محافظت از دانشجویان در برابر اختلالات روانی گردد، نیز در برنامه ی درسی دانشگاه ها به هوش هیجانی و لزوم ارتقای آن در این قشر از جامعه توجه لازم به عمل آید.fa_IR
dc.format.extent553
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.publisherJundishapur University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Development of Judishapuren_US
dc.subjectهوش هیجانیfa_IR
dc.subjectسلامت عمومیfa_IR
dc.subjectدانشجویان پرستاریfa_IR
dc.titleبررسی رابطه ی بین هوش هیجانی و سلامت عمومی در دانشجویان پرستاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume6
dc.citation.issue2
dc.citation.spage139
dc.citation.epage146


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد