| dc.contributor.author | سعادتمند, زهره | fa_IR |
| dc.contributor.author | دادکانی, محمد یاسین | fa_IR |
| dc.contributor.author | رحمانی, جهان بخش | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:27:55Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:27:56Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:27:55Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:27:56Z | |
| dc.date.issued | 2018-06-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-04-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-02-23 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-12-04 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | سعادتمند, زهره, دادکانی, محمد یاسین, رحمانی, جهان بخش. (1397). تحلیل الگوی برنامه درسی غیرمتمرکز در کشورهای منتخب به منظور ارائه الگوی پیشنهادی برای آموزش ابتدایی ایران. فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز, 9(2), 110-119. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2251-6506 | |
| dc.identifier.issn | 2345-2757 | |
| dc.identifier.uri | http://journals.ajums.ac.ir/article_82948.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220261 | |
| dc.description.abstract | این تحقیق با هدف طراحی برنامه درسی غیرمتمرکز آموزش ابتدایی ایران انجام شده است.روش تحقیق کیفی از نوع تحلیل محتوا نظام مقوله بندی قیاسی می باشد. طراحی عناصر برنامه درسی استخراج شده بر اساس الگو گیری از عناصر برنامه درسی کلاین انجام شده با این تفاوت که کلاین عناصر برنامه درسی را به 9 عنصر تقسیم نموده اما محقق از بین عناصر نه گانه کلاین،مبنای طراحی الگوی پیشنهادی خود را بر اساس 4 عنصر اصلی(اهداف-محتوا-روش های یاددهی و یادگیری-ارزشیابی) قرار داده است. حوزه ی پژوهش شامل کلیه کتب و منابع نوشته شده در حوزه ی برنامه درسی غیرمتمرکز بوده که با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شده اند.به دلیل کثرت و تنوع منابع چاپی و دیجیتال در دسترس محدوده ی سال های2000تا 2015 استفاده شده است.ابزار جمع آوری اطلاعات و داده ها فیش ها و جداول محقق ساخته است.برای روایی ابزار از نظرات اساتید راهنما و مشاور و صاحب نظران برنامه درسی استفاده شد.پس از اعلام نظرات ،تجدید نظر لازم انجام و چارچوب های نهایی تدوین شد.برای افزایش اعتبار؛در تهیه فیش ها حداکثر دقت مدنظر قرار گرفت.در بخش کیفی از 467 کدمفهوم استخراج شده،23 مولفه اصلی به دست آمد که در تدوین و ارائه ی مدل برنامه درسی غیرمتمرکز از آن ها استفاده شد..تحقیق حاضر به عنوان یک مدل برنامه درسی غیرمتمرکز آموزش ابتدایی ایران برای برنامه ریزان برنامه درسی و مسئولین که گام هایی برای تفویض اختیارات بیشتر به استان ها برداشته اند مفید و موثر است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 611 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز | fa_IR |
| dc.publisher | Jundishapur University of Medical Sciences | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Educational Development of Judishapur | en_US |
| dc.subject | برنامه درسی | fa_IR |
| dc.subject | برنامه درسی غیرمتمرکز | fa_IR |
| dc.subject | عناصر برنامه درسی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش ابتدایی | fa_IR |
| dc.title | تحلیل الگوی برنامه درسی غیرمتمرکز در کشورهای منتخب به منظور ارائه الگوی پیشنهادی برای آموزش ابتدایی ایران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی، گروه علوم تربیتی، واحد اصفهان(خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری برنامه درسی واحد اصفهان(خوراسگان) دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی ،گروه علوم تربیتی، واحد اصفهان(خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 110 | |
| dc.citation.epage | 119 | |