نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسعادتمند, زهرهfa_IR
dc.contributor.authorدادکانی, محمد یاسینfa_IR
dc.contributor.authorرحمانی, جهان بخشfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:27:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:27:56Z
dc.date.available1399-07-09T02:27:55Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:27:56Z
dc.date.issued2018-06-22en_US
dc.date.issued1397-04-01fa_IR
dc.date.submitted2019-02-23en_US
dc.date.submitted1397-12-04fa_IR
dc.identifier.citationسعادتمند, زهره, دادکانی, محمد یاسین, رحمانی, جهان بخش. (1397). تحلیل الگوی برنامه درسی غیرمتمرکز در کشورهای منتخب به منظور ارائه الگوی پیشنهادی برای آموزش ابتدایی ایران. فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز, 9(2), 110-119.fa_IR
dc.identifier.issn2251-6506
dc.identifier.issn2345-2757
dc.identifier.urihttp://journals.ajums.ac.ir/article_82948.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220261
dc.description.abstractاین تحقیق با هدف طراحی برنامه درسی غیرمتمرکز آموزش ابتدایی ایران انجام شده است.روش تحقیق کیفی از نوع تحلیل محتوا نظام مقوله بندی قیاسی می باشد. طراحی عناصر برنامه درسی استخراج شده بر اساس الگو گیری از عناصر برنامه درسی کلاین انجام شده با این تفاوت که کلاین عناصر برنامه درسی را به 9 عنصر تقسیم نموده  اما محقق از بین عناصر نه گانه کلاین،مبنای طراحی الگوی پیشنهادی خود را بر اساس 4 عنصر اصلی(اهداف-محتوا-روش های یاددهی و یادگیری-ارزشیابی) قرار داده است. حوزه ی پژوهش شامل کلیه کتب و منابع نوشته شده در حوزه ی برنامه درسی غیرمتمرکز بوده که با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شده اند.به دلیل کثرت و تنوع منابع چاپی و دیجیتال در دسترس محدوده ی سال های2000تا 2015 استفاده شده است.ابزار جمع آوری اطلاعات و داده ها فیش ها و جداول محقق ساخته است.برای روایی ابزار از نظرات اساتید راهنما و مشاور و صاحب نظران برنامه درسی استفاده شد.پس از اعلام نظرات ،تجدید نظر لازم انجام و چارچوب های نهایی تدوین شد.برای افزایش اعتبار؛در تهیه فیش ها حداکثر دقت مدنظر قرار گرفت.در بخش کیفی از 467 کدمفهوم استخراج شده،23 مولفه اصلی به دست آمد که در تدوین و ارائه ی مدل برنامه درسی غیرمتمرکز از آن ها استفاده شد..تحقیق حاضر به عنوان یک مدل برنامه درسی غیرمتمرکز آموزش ابتدایی ایران برای برنامه ریزان برنامه درسی و مسئولین که گام هایی برای تفویض اختیارات بیشتر به استان ها برداشته اند مفید و موثر است.fa_IR
dc.format.extent611
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.publisherJundishapur University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Development of Judishapuren_US
dc.subjectبرنامه درسیfa_IR
dc.subjectبرنامه درسی غیرمتمرکزfa_IR
dc.subjectعناصر برنامه درسیfa_IR
dc.subjectآموزش ابتداییfa_IR
dc.titleتحلیل الگوی برنامه درسی غیرمتمرکز در کشورهای منتخب به منظور ارائه الگوی پیشنهادی برای آموزش ابتدایی ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی، گروه علوم تربیتی، واحد اصفهان(خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری برنامه درسی واحد اصفهان(خوراسگان) دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی ،گروه علوم تربیتی، واحد اصفهان(خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران.fa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue2
dc.citation.spage110
dc.citation.epage119


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد