نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمودیان, شهرهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:27:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:27:24Z
dc.date.available1399-07-09T02:27:24Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:27:24Z
dc.date.issued2016-07-22en_US
dc.date.issued1395-05-01fa_IR
dc.identifier.citationمحمودیان, شهره. (1395). بررسی موانع مشارکت زنان در سطوح مدیریتی سازمان آموزش و پرورش. فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز, 7, 20-25.fa_IR
dc.identifier.issn2251-6506
dc.identifier.issn2345-2757
dc.identifier.urihttp://journals.ajums.ac.ir/article_79768.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220087
dc.description.abstractهدف از انجام این پژوهش، بررسی عوامل بازدارنده مشارکت زنان در سطوح مدیریتی سازمان آموزش و پرورش از دیدگاه مدیران‌ میانی در کشور ‌ایران‌ بود. جامعه آماری این پژوهش توصیفی-پیمایشی، شامل کلیه مدیران‌ میانی مرد و زن شاغل در سازمان آموزش و پرورش بود که از بین آنها 300 نفر (150 نفر زن و 150 نفر مرد) به روش خوشه‌ای انتخاب شدند. برای اندازه‌گیری متغیرهای تحقیق، از پرسشنامه‌ی محقق ساخته پس از احراز پایایی و روایی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، علاوه بر توصیف متغیرها در قالب میانگین، انحراف استاندارد و فراوانی، از روش‌های تی تک نمونه‌ای، تی مستقل،‌ ضریب همبستگی اسپیرمن و آزمون فریدمن استفاده شد. نتایج تحقیق حاکی از آن بود که از بین عوامل هفتگانه‌ی مورد بررسی، آزمودنی‌های تحقیق، عوامل شخصیتی و نقصان مهارت های فنی را در انتصاب زنان به سطوح مدیریت بی‌تأثیر دانسته و عوامل نگرشی، اجتماعی-فرهنگی، مذهبی-تاریخی،‌ سازمانی و سیاست‌های دولت را در بازداری از انتصاب زنان به سطوح مدیریت مؤثر دانسته‌اند. همچنین مقایسه‌ی میانگین عوامل مختلف حاکی از آن بود که بالاترین میانگین‌ها به ترتیب به عوامل زیر اختصاص دارد: سیاسی، سازمانی، مذهبی-تاریخی،‌ اجتماعی-فرهنگی، نگرشی، شخصیتی و نقصان مهارت.fa_IR
dc.format.extent607
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.publisherJundishapur University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Development of Judishapuren_US
dc.subjectزنانfa_IR
dc.subjectمشارکتfa_IR
dc.subjectمدیریتfa_IR
dc.subject‌ عوامل بازدارندهfa_IR
dc.subject‌ آموزش و پرورشfa_IR
dc.subjectتهرانfa_IR
dc.titleبررسی موانع مشارکت زنان در سطوح مدیریتی سازمان آموزش و پرورشfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری علوم تربیتی، دپارتمان علوم انسانی، آکادمی ملی علوم تاجیکستان، دوشنبه، تاجیکستان.fa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.spage20
dc.citation.epage25


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد