• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی پزشکی جندی شاپور
    • دوره 15, شماره 5
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی پزشکی جندی شاپور
    • دوره 15, شماره 5
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر آموزش سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت بر سرزندگی، لذت و سازگاری زنان مبتلا به دیابت

    (ندگان)پدیدآور
    رضایی, زهرااسماعیلی, مریمطبائیان, سیده راضیه طبائیان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    524.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: این پژوهش به بررسی تاثیرآموزش گروهی سبک زندگی ارتقادهنده سلامت، بر سرزندگی، لذت و سازگاری اجتماعی زنان مبتلا به دیابت نوع 2 در شهر اصفهان در سال 1393 پرداخته است. روش بررسی: پژوهش از نوع نیمه تجربی با پیش‌آزمون- پس‌آزمون و گروه کنترل بود. ابزارهای مورد استفاده مقیاس سرزندگی دسی و ریان، مقیاس لذت اسنیت همیلتون و سازگاری بل بودند. برای اجرای گروه آزمایش تحت مداخله آموزش گروهی سبک زندگی ارتقاءدهنده سلامت که بر اساس نظریه سبک زندگی ارتقادهنده سلامت والکرواکر در 6 بعد جسمانی و روانی تدوین گردیده بود به مدت 8 جلسه 90 دقیقه‌ای قرار گرفتند و گروه کنترل مداخله را دریافت نکردند. یافته­ها: نتایج پس‌آزمون با روش تحلیل واریانس چند متغیره نشان داد  که اجرای مداخله آموزشی سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت در مقایسه با گروه کنترل منجر به افزایش معنادار سرزندگی، لذت و سازگاری اجتماعی در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 شد(001/0pنتیجه گیری: این پژوهش نشان داد که آموزش سبک زندگی ارتقاء دهنده ی سلامت موجب افزایش سرزندگی، لذت و سازگاری اجتماعی در زنان مبتلا به دیابت نوع 2بود.
    کلید واژگان
    سبک زندگی ارتقاءدهنده سلامت
    سرزندگی
    لذت
    سازگاری اجتماعی
    دیابت نوع 2

    شماره نشریه
    5
    تاریخ نشر
    2016-11-21
    1395-09-01
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد روان شناسی،- گروه روان شناسی، دانشکده‌ی روان شناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
    گروه روان شناسی، دانشکده‌ی روان شناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
    کارشناس ارشد روان شناسی، گروه روان شناسی، دانشکده‌ی روان شناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران

    شاپا
    2252-052X
    2252-0619
    URI
    http://jsmj.ajums.ac.ir/article_46910.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/219977

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب