• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Behavioral Sciences
    • Volume 8, Issue 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Behavioral Sciences
    • Volume 8, Issue 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Psychometric characteristics of child social behavior scale

    (ندگان)پدیدآور
    akbari balootbangan, afzal
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    490.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Introduction: Social behavior is one of the most important structures that has an impact on the personality development of children. The aim of this study was to evaluate the psychometric properties of the social behavior of children in school.Method: 607 students were selected by a multistage cluster sampling method to measure the childrens’ social behavior.These selected students responded to Harter's Educational Motivation questionnaire.Results: For the data analysis, factor analysis, Cronbach's alpha coefficients and Pearson correlations were used. The factor analysis revealed five factors to assess the scale. The criterion validity results showed that social behavior and academic motivation, academic achievement, school absences and discipline scores are not statistically significant. The socialbehavior rating scale using Cronbach's alpha coefficient for the total scale, 0.90, the victim subscale, 0.72, actual social behavior, 0.69, social behavior, 0.68, antisocial behavior expose 0.75 and antisocial behavior relation. 0.76, respectively, all of which are satisfactory.Conclusions: Our findings indicate that the Persianversion of the elementary school students' social behavior questionnaire has acceptable psychometric properties and can be used as a valid tool in psychological research.
    کلید واژگان
    Social Behavior Scale
    children
    Elementary schools
    Validity
    Reliability

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2015-02-01
    1393-11-12
    ناشر
    Baqiyatallah University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    semnan university

    شاپا
    2322-1194
    2676-2900
    URI
    http://www.behavsci.ir/article_67890.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/218580

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب