نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاسمعیلی گیوی, حمیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorنظرمنصوری, علیfa_IR
dc.contributor.authorپورنگ, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorفضائلی, احمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:18:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:18:12Z
dc.date.available1399-07-09T02:18:12Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:18:12Z
dc.date.issued2019-01-21en_US
dc.date.issued1397-11-01fa_IR
dc.date.submitted2018-07-08en_US
dc.date.submitted1397-04-17fa_IR
dc.identifier.citationاسمعیلی گیوی, حمیدرضا, نظرمنصوری, علی, پورنگ, حمید, فضائلی, احمد. (1397). تدوین و اولویت‎بندی سیاست‎های تحقق بستر فرهنگی شکل ‎گیری اقتصاد مقاومتی جمهوری اسلامی ایران (مطالعه موردی: شورای عالی انقلاب فرهنگی). مطالعات راهبردی بسیج, 21(81), 5-38.fa_IR
dc.identifier.issn1735-501X
dc.identifier.urihttp://www.bsrq.ir/article_92861.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/216857
dc.description.abstractبا گذشت هفت سال از طرح بحث اقتصاد مقامتی توسط مقام معظم رهبری (مدظلّه العالی) صحبت از چیستی و چرایی اقتصاد مقاومتی به‌اندازه‌ی چگونگی تحقق آن در اولویت پژوهش نیست. نظریه‎پردازان اقتصادی معتقدند فرهنگ، بر اقتصاد تأثیر داشته و آن را عاملی مهم در تشویق فعالیت‎های مفید اقتصادی مانند کار و تلاش می‎دانند و همواره بر اهمیت اثر فرهنگ بر رشد اقتصادی تأکید کرده‎اند. ازآنجاکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جایگاه قرارگاه فرهنگی کشور و متشکل از تمامی نهادهای حقوقی فرهنگی جمهوری اسلامی و خبرگان برتر این حوزه در کشور است انتظار می‎رود سیاست‎های فرهنگی لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی را تصویب و ابلاغ نماید. پژوهش حاضر با رویکرد ترکیبی (کمی‎ـ‎کیفی)، انجام شده است؛ در بخش کیفی با استفاده از روش‎های مطالعه اسنادی و فراترکیب پژوهش‎های پیشین و نیز تحلیل مصاحبه‎های انجام شده به استخراج سازه‎ها، مؤلفه‌ها، مفاهیم و متغیرهای فرهنگی مؤثر در تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخته شد و بر این اساس مدل مفهومی پژوهش ساخته شد. در بخش کمی با استفاده از ابزار پرسشنامه و نظرسنجی از خبرگان از نرم‌افزار PLS برای مدل‎سازی معادله ساختاری و آزمون مدل نهایی بهره گرفته شد. درنهایت با استفاده از مدل کانو حوزه‎های دارای اولویت برای سیاست‌گذاری مشخص شدند و بر اساس اولویت‎های سیاست‎گذاری استخراج‌شده، با انجام آزمون فریدمن 26 اقدام سیاستی از میان 122 اقدام، انتخاب‌شده‎ و به‌عنوان بسته سیاستی فرهنگی برای تحقق اقتصاد مقاومتی ارائه شد.fa_IR
dc.format.extent862
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیجfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات راهبردی بسیجfa_IR
dc.relation.ispartofBasij Strategic Studiesen_US
dc.subjectفرهنگfa_IR
dc.subjectاقتصاد مقاومتیfa_IR
dc.subjectسیاست‌گذاریfa_IR
dc.subjectسیاست فرهنگیfa_IR
dc.titleتدوین و اولویت‎بندی سیاست‎های تحقق بستر فرهنگی شکل ‎گیری اقتصاد مقاومتی جمهوری اسلامی ایران (مطالعه موردی: شورای عالی انقلاب فرهنگی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری مدیریت و مدیرکل دفتر پژوهش های علمی و فرهنگی معاونت پژوهشی شورای عالی انقلاب فرهنگیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته دکتری علوم اجتماعیfa_IR
dc.contributor.departmentمدیر گروه پژوهش های فرهنگ و علم معاونت پژوهشی شورای عالی انقلاب فرهنگیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار مدیریت آموزشی، دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue81
dc.citation.spage5
dc.citation.epage38


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد