• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات راهبردی بسیج
    • دوره 21, شماره 80
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات راهبردی بسیج
    • دوره 21, شماره 80
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی راهبردهای مؤثر بر حمایت از کالای ایرانی با رویکرد اقتصادی( بهره‌گیری از بیانات آیت الله خامنه‌ای)

    (ندگان)پدیدآور
    ایمانی, عبدالمجیدراشکی, مریمآهنگ, فرحنازپورانجنار, گل بهاربختیاری, زینب
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    396.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    گرایش به مصرف کالاهای خارجی یکی از مشکلات کشور می‌باشد که تأثیر آن بر جنبه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور قابل مشاهده است. بر این اساس هدف پژوهش حاضر شناسایی راهبردهای برای گسترده‌کردن سبد حمایتی از کالای ایرانی با رویکرد اقتصادی می‌باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی- توسعه‌ای و از نظر روش، آمیخته (کیفی و کمی) است. همچنین از نظر مسئله پژوهشی و گردآوری داده‌ها در گروه پژوهش‌های توصیفی- موردی قرار دارد. جامعه آماری مربوط به مطالعه کیفی، 300 مورد از سخنرانی‌های آیت الله خامنه‌ای بوده است. که جهت بالا بردن تعمیم‌پذیری، کل جامعه با استفاده از نرم افزار Maxquda10 و روش کد‌گذاری تحلیل شد. ابزار مورد استفاده در جمع‌آوری داده‌ها در مرحله اول چک لیست کد‌گذاری است. برای اطمینان از صحت اطلاعات ثبت شده از 3 کد‌گذار استفاده شد مدل استخراجی که به صورت جداول سوات (swot)تنظیم شد در بین خبرگان دانشگاهی توزیع گردید. خبرگان با نمونه‌گیری قضاوتی شامل اساتید منتخب داشگاه سیستان و بلوچستان، دانشگاه امام صادق، دانشگاه امام حسین و دانشگاه اصفهان ده نفر انتخاب شده اند و داده‌ها با استفاده از ماتریس سوات (swot) تحلیل شد. در نهایت با تحلیل موقعیت راهبردی کشور ایران در این زمینه راهبردهای حمایت از کالای ایرانی تدوین گردید.
    کلید واژگان
    اقتصاد
    کالای ایرانی
    راهبردهای حمایتی

    شماره نشریه
    80
    تاریخ نشر
    2018-10-23
    1397-08-01
    ناشر
    پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، مدیریت دولتی،دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران
    دکتری مدیریت دولتی، گرایش رفتار سازمانی، دانشکده مدیریت و علوم اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران
    دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، گرایش تصمیم‌گیری و خط ‌مشی‌گذاری، دانشکده مدیریت و علوم اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان
    دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، گرایش منابع انسانی، دانشکده مدیریت و علوم اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت دولتی، مدیریت تحول سازمانی، دانشکده مدیریت و علوم اقتصاد، دانشگاه ولیعصر (عج الله) ، رفسنجان، ایران

    شاپا
    1735-501X
    URI
    http://www.bsrq.ir/article_92859.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/216850

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب