مروری بر مفاهیم مدیریت لجستیک بازرگانی
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخص
نوع مدرک
Textترویجی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در سیستمهای بازرگانی امروزی مدیریت لجستیک به عنوان شاخه ای از علوم مرتبط با مدیریت در کنار سایر رشته های مدیریت، نظیر بازرگانی، مالی و تولید، اهمیت و جایگاه ویدای یافته است. در گذشته، کاربرد اصلی این رشته در علوم نظامی بوده ولی با توجه به کاربردهای ویژه آن، بتدریج در قسمتهای غیر نظامی نیز از ابزارهای آن استفاده شده است. اکثر تکنیکهای این رشته، در سازمانهای تولیدی - بازرگانی، کاربرد داشته ولی بسیاری از روشهای آن در سازمانهای خدماتی نیز قابل استفاده است.با توجه به اهمیت و کاربرد مدیریت لجستیک در سازمانهای بازرگانی امروزی ، در این مقاله، مفاهیم اساسی مدیریت لجستیک بازرگانی، تعاریف مختلف لجستیک، اهمیت و هدفهای آن ارائه شده که در ادامه، فعالیتهای اساسی و اجزاء مدیریت لجستیک و ارتباط لجستیک با سایر فعالیتهای سازمانهای بازرگانی مورد بحث قرار می گیرد.
کلید واژگان
................شماره نشریه
2تاریخ نشر
2000-01-211378-11-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین (ع) مرکز مطالعات و پژوهشهای لجستیکیشاپا
2008-91982717-1647



