مدیریت زنجیره تامین چیست؟
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخص
نوع مدرک
Textترویجی
زبان مدرک
فارسیچکیده
بسیاری از بنگاه ها در سراسر جهان به این نتیجه رسیده اند که ارائه خدمات در کنار تولید، سودآورتر از تولید محصول به تنهایی است. آنها در پی به حداکثر رساندن مجموع منافع خود درزنجیره ارزش تا سطح مصرف کننده نهایی هستند. این بنگا ها در فعالیتهای پایین دستی درگیر شده و به سمت ارائه خدمات به مصرف کننده نهایی نیز رفته اند تا درگیر فعالیتهای اقتصادی با ارزشی گردند که در تمام چرخه تولید ایجاد می شود.نگرش زنجیره ارزش؛ یعنی زنجیره تأمین شامل تمام فعالیتهای مورد نیاز برای ارائه یک کالا یا خدمت به مشتری نهایی است. با این نگرش فعالیتهای تولید و ارسال نیز به زنجیره تأمین افزوده می شود. بنابراین، در دنیای جدید که رقابت شدید برای تولید کالا وجود دارد، تولید کنندگان به مصرف کنندگان نزدیک شده اند. تولید کنندگان برای آنکه اعتماد مصر فکننده را به دست آورند ، علاوه برارائه محصول ، خدمات متنوعی را نیز عرضه می دارند تا هزینه های استفاده از محصول و نگهداری آن به حداقل برسد.زنجیره تأمین،عبارت است از فرآیند کامل تهیه کالا و خدمات برای مصرف کننده نهایی و مدیریت زنجیره تامین؛ یعنی مدیریت جریان کالا و خدمات، اطلاعات و پول برای افزایش سوددهی. در این مقاله ضمن بررسی ابعاد و مفاهیم گوناگون مدیریت زنجیره تأمین، وضعیت حوزه های منبع یابی ، تولید و توزیع نیز در زنجیره های تأمین بررسی شده و سپس روندهای جاری وآینده در مدیریت زنجیره تامین تشریح می شود.
کلید واژگان
مدیریت زنجیره تأمینشماره نشریه
27تاریخ نشر
2009-09-231388-07-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین (ع) مرکز مطالعات و پژوهشهای لجستیکیشاپا
2008-91982717-1647



