نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنقی موسوی, سیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:14:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:14:33Z
dc.date.available1399-07-09T02:14:33Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:14:33Z
dc.date.issued2014-08-23en_US
dc.date.issued1393-06-01fa_IR
dc.identifier.citationنقی موسوی, سید. (1393). پیشینه‌شناسی «رویکرد فقهی به تربیت»*. مطالعات فقه تربیتی, 1(1), 5-29.fa_IR
dc.identifier.issn2476-4353
dc.identifier.urihttp://mft.journals.miu.ac.ir/article_1393.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/215569
dc.description.abstractدر رویکرد فقهی به تربیت، بایدها و نبایدهای فقهی مربوط به رفتارهای نیروهای انسانی فعال در عرصه تربیت (اعم از مربیان و متربیان) تعیین می‌شود. شناخت پیشینه این رویکرد و گردآوری سابقه پژوهشی آن در میان منابع شیعی و اهل‌سنت، ضمن دوچندان کردن اهمیت و ضرورت آن، قدمت این اندیشه را نشان خواهد داد و فرصتی برای شناختن فرصت‌ها و کاستی‌های این رویکرد را به ارمغان می‌آورد تا در سامان‌بخشی به این رویکرد و طراحی و تأسیس دانش «فقه تربیتی» مدنظر قرار گیرد. پژوهش حاضر در چهار محور تنظیم شده است: محور اول به بیان مسئله و مقدمات بحث پرداخته است؛ محور دوم، رویکرد فقیهان اهل‌سنت به تربیت را بازشناسی نموده؛ محور سوم، این رویکرد را در آثار شیعی بررسی کرده است. چهارمین محور، «تحلیل و جمع‌بندی» از این پیشینه‌شناسی است و «فقه تربیتی» به عنوان دانشی نو، با قرائت شیعی و عقل‌گرا در قرن حاضر را مکلف به تبیین و ترسیم مبادی تصوری و تصدیقی و تنقیح روش‌شناسی و قلمرو مطالعاتی خود دانسته است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherجامعة المصطفی| العالمیةfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات فقه تربیتیfa_IR
dc.subjectتربیت اسلامیfa_IR
dc.subjectفقه تربیتیfa_IR
dc.subjectرویکرد فقهی به تربیتfa_IR
dc.subjectپیشینه فقه تربیتیfa_IR
dc.titleپیشینه‌شناسی «رویکرد فقهی به تربیت»*fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume1
dc.citation.issue1
dc.citation.spage5
dc.citation.epage29


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد