| dc.contributor.author | نقی موسوی, سید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:14:33Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:14:33Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:14:33Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:14:33Z | |
| dc.date.issued | 2014-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-06-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نقی موسوی, سید. (1393). پیشینهشناسی «رویکرد فقهی به تربیت»*. مطالعات فقه تربیتی, 1(1), 5-29. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2476-4353 | |
| dc.identifier.uri | http://mft.journals.miu.ac.ir/article_1393.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/215569 | |
| dc.description.abstract | در رویکرد فقهی به تربیت، بایدها و نبایدهای فقهی مربوط به رفتارهای نیروهای انسانی فعال در عرصه تربیت (اعم از مربیان و متربیان) تعیین میشود. شناخت پیشینه این رویکرد و گردآوری سابقه پژوهشی آن در میان منابع شیعی و اهلسنت، ضمن دوچندان کردن اهمیت و ضرورت آن، قدمت این اندیشه را نشان خواهد داد و فرصتی برای شناختن فرصتها و کاستیهای این رویکرد را به ارمغان میآورد تا در سامانبخشی به این رویکرد و طراحی و تأسیس دانش «فقه تربیتی» مدنظر قرار گیرد. پژوهش حاضر در چهار محور تنظیم شده است: محور اول به بیان مسئله و مقدمات بحث پرداخته است؛ محور دوم، رویکرد فقیهان اهلسنت به تربیت را بازشناسی نموده؛ محور سوم، این رویکرد را در آثار شیعی بررسی کرده است. چهارمین محور، «تحلیل و جمعبندی» از این پیشینهشناسی است و «فقه تربیتی» به عنوان دانشی نو، با قرائت شیعی و عقلگرا در قرن حاضر را مکلف به تبیین و ترسیم مبادی تصوری و تصدیقی و تنقیح روششناسی و قلمرو مطالعاتی خود دانسته است. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | جامعة المصطفی| العالمیة | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مطالعات فقه تربیتی | fa_IR |
| dc.subject | تربیت اسلامی | fa_IR |
| dc.subject | فقه تربیتی | fa_IR |
| dc.subject | رویکرد فقهی به تربیت | fa_IR |
| dc.subject | پیشینه فقه تربیتی | fa_IR |
| dc.title | پیشینهشناسی «رویکرد فقهی به تربیت»* | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.citation.volume | 1 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 5 | |
| dc.citation.epage | 29 | |