دوره 1, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تنبیه کودک از نگاه فریقین
(جامعة المصطفی| العالمیة, 2014-12-22)تنبیه از جمله مسائل مهم در تعلیم و تربیت کودکان است، که در ادوار تاریخ بشر به شکلی مورد پذیرش و یا نکوهش قرار گرفته است. در مورد ضرورت، چگونگی و کیفیت تنبیه در اصلاحِ رفتار، آرا و نظریات مختلفی وجود دارد؛ در این بین، شناخت ...
-
وظایف خانواده در تعلیم قرآن به فرزندان؛ بررسی فقهی
(جامعة المصطفی| العالمیة, 2014-12-22)چکیده قرآن کریم محور اصلی هدایتگری در اسلام است. از اینرو، تعلیم قرآن به سایرین، بهویژه کودکان، مورد تأکید پیشوایان دین بوده است. در فضای عمومی جامعه، این امر متولیانی دارد، اما در فضای خانواده، چه کسی باید عهدهدار ...
-
حجیت سیره تربیتی عقلا در فقه تربیتی
(جامعة المصطفی| العالمیة, 2014-12-22)به برکت فناوریهای اطلاعات و ارتباطات، امکان گفتوگوی ادیان، فرهنگها و ملیتها بیشتر فراهم شده و توافقات بینالمللی و اجماعات جهانی بر مسائل گوناگون؛ به ویژه مسائل تربیتی، رشد فزایندهای یافته است. نوشتار حاضر بر اساس روش ...
-
بررسی مفهوم «ادب» و «تأدیب» و نسبت آنها با «تربیت» و واژههای مرتبط دیگر
(جامعة المصطفی| العالمیة, 2014-12-22)چکیده «أدب» و «تأدیب» از مفاهیمی هستند که در قرآن کریم به کار نرفتهاند، ولی در روایات استعمال زیادی داشته و در امور تربیتی کاربرد فراوانی دارند. این دو واژه معانی متعددی دارند که در این پژوهش، پس از ریشهیابی و اشاره به ...
-
بررسی فقهی وظایف والدین در آموزش نماز
(جامعة المصطفی| العالمیة, 2014-12-22)تربیت عبادی، بخش از تربیت دینی است که کودکان را با وظایف و تکالیف عبادی آشنا کرده و آنان را متعهد به انجام آن مینماید. بر اساس روایات در بین تکالیف عبادی، نماز و روزه بیش از دیگر اعمال، ضرورت آموزش به کودکان دارد. آنچه ...



