نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-09T02:13:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:13:17Z
dc.date.available1399-07-09T02:13:17Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:13:17Z
dc.date.issued2009-02-19en_US
dc.date.issued1387-12-01fa_IR
dc.identifier.citation(1387). تفسیر تربیتی سوره حمد. قرآن و علم, 2(3), 77-102.fa_IR
dc.identifier.issn2322-5165
dc.identifier.issn6106-8002
dc.identifier.urihttp://qve.journals.miu.ac.ir/article_801.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/215134
dc.description.abstractنویسنده در این مقاله بعد از ذکر مقدمه‌ای در مورد اهمیت تفسیر تربیتی و تاریخچه آن، به مبانی، روش‌ها و قواعد تفسیر تربیتی اشاره می‌نماید، سپس شیوه‌نامه نگارش تفسیر تربیتی قرآن را ارائه می‌کند، آنگاه برای نمونه تفسیر تربیتی سوره حمد را در سه بخش بیان می‌نماید؛ در بخش نخست سیمای کلی سوره حمد (نام‌‌ها، فضایل و اهداف کلی آن)، در بخش دوم نکات تفسیری عمومی سوره و در بخش سوم مطالب تربیتی آن را بیان می‌کند که شامل نه روش تربیتی (القاء غیر مستقیم، الگودهی، تشویق، هشدار، جمع آوری، مقایسه، ‌استدلال، رحمت گرایی و ارتباط مستقیم بین مربی و متربی)، هشت بعد تربیتی موجود در سوره حمد (اخلاقی و معنوی ـ اعتقادی ـ عبادی ـ اجتماعی ـ سیاسی ـ عقلی ـ عاطفی ـ اقتصادی) و در پایان پیام‌ها و آموزه‌های ویژه سوره حمد را به ترتیب آیات بیان می‌کند.fa_IR
dc.format.extent277
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherجامعة المصطفی العالمیة محل انتشار: مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث کد پستی: 64391-37191 تلفن معاونت پژوهش: 02537110535 چاپ: مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی قمfa_IR
dc.relation.ispartofقرآن و علمfa_IR
dc.relation.ispartofTHe Qur'an And Scienceen_US
dc.subjectقرآنfa_IR
dc.subjectتفسیرfa_IR
dc.subjectتربیتfa_IR
dc.subjectحمدfa_IR
dc.subjectسوره و تفسیر تربیتیfa_IR
dc.titleتفسیر تربیتی سوره حمدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume2
dc.citation.issue3
dc.citation.spage77
dc.citation.epage102


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد