تفسیر تربیتی سوره حمد
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
نویسنده در این مقاله بعد از ذکر مقدمهای در مورد اهمیت تفسیر تربیتی و تاریخچه آن، به مبانی، روشها و قواعد تفسیر تربیتی اشاره مینماید، سپس شیوهنامه نگارش تفسیر تربیتی قرآن را ارائه میکند، آنگاه برای نمونه تفسیر تربیتی سوره حمد را در سه بخش بیان مینماید؛ در بخش نخست سیمای کلی سوره حمد (نامها، فضایل و اهداف کلی آن)، در بخش دوم نکات تفسیری عمومی سوره و در بخش سوم مطالب تربیتی آن را بیان میکند که شامل نه روش تربیتی (القاء غیر مستقیم، الگودهی، تشویق، هشدار، جمع آوری، مقایسه، استدلال، رحمت گرایی و ارتباط مستقیم بین مربی و متربی)، هشت بعد تربیتی موجود در سوره حمد (اخلاقی و معنوی ـ اعتقادی ـ عبادی ـ اجتماعی ـ سیاسی ـ عقلی ـ عاطفی ـ اقتصادی) و در پایان پیامها و آموزههای ویژه سوره حمد را به ترتیب آیات بیان میکند.
کلید واژگان
قرآنتفسیر
تربیت
حمد
سوره و تفسیر تربیتی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2009-02-191387-12-01
ناشر
جامعة المصطفی العالمیة محل انتشار: مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث کد پستی: 64391-37191 تلفن معاونت پژوهش: 02537110535 چاپ: مرکز بینالمللی ترجمه و نشر المصطفی قمشاپا
2322-51656106-8002




