بررسی عوامل مؤثر بر پدیده انتقال آموزش به محیط کار در یاددهی یادگیری سازمانی کارکنان فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی در سال 97 -96
(ندگان)پدیدآور
رختیانی, علی حسینسلیمان پور عمران, محبوبهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر باهدف بررسی عوامل مؤثر بر پدیده انتقال آموزش به محیط کار با یاددهی یادگیری سازمانی کارکنان فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی در سال 97-96 می باشد. بر طبق روش از نوع تحقیقات همبستگی و بر اساس هدف، زمان و موقعیت، کاربردی، گذشته نگر، آینده نگر، کتابخانه ای و میدانی (توصیفی، پیمایشی) است. برای جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه «انتقال آموزش به محیط کاربر اساس مدل هولتون و بیتس (LTSI 2000)؛ و پرسشنامه ی محقق ساخته ی یاددهی - یادگیری سازمانی؛  که به ترتیب دارای 51 و 38 سؤال می باشند استفاده شده است؛ بر طبق اطلاعات گرفته شده تعداد کارکنان مشغول به خدمت در فرماندهی انتظامی خراسان شمالی  3000 نفر می باشند. بر اساس فرمول کوکران تعداد نمونه در نظر گرفته شده، 341 نفر تعیین شد که در این بین بعد از توزیع پرسشنامه ها 300 پرسشنامه جمع آوری شد؛ لذا پس از جمع آوری داده ها به جهت تلخیص داده ها با نرم افزار آماری 25 Spss و PLS ابتدا پس از سنجش نرمال بودن داده ها و تأیید مقیاس مورد استفاده، فرضیه های پژوهش با استفاده از مدل های تحلیل مسیر، رگرسیون و سپس از آزمون همبستگی برای بررسی وضعیت روابط ابعاد و متغیرهای پژوهش استفاده شد. نتایج حاصل از پژوهش در ارتباط با فرضیه اصلی پژوهش حاکی از این بود که بین متغیر مستقل انتقال آموزش به محیط کار و یاددهی _ یادگیری سازمانی با اطمینان0/095 رابطه وجود دارد. همچنین در ارتباط با فرضیه های فرعی پژوهش می توان عنوان داشت: بین عوامل فردی و عوامل سازمانی با یاددهی - یادگیری سازمانی ارتباط معناداری وجود دارد.  در حالی که بین عوامل آموزشی، سابقه خدمت و تحصیلات با یاددهی - یادگیری سازمانی ارتباط معناداری وجود ندارد.
کلید واژگان
انتقال آموزش به محیط کاریاددهی
یادگیری سازمانی
عوامل فردی
عوامل سازمانی
عوامل اموزشی
شماره نشریه
19تاریخ نشر
2018-09-231397-07-01
ناشر
فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی/مرکز تحقیقات کاربردیسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مدیریت اموزشی دانشگاه ازاداسلامی واحد بجنورداستادیار و هیئت علمی دانشگاه ازاد اسلامی واحد بجنورد
شاپا
2345-58102716-9995




