نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقربانی سپهر, آرشfa_IR
dc.contributor.authorخلیلی شورکائی, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorمیر شکاری, محمد رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:12:42Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:12:42Z
dc.date.available1399-07-09T02:12:42Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:12:42Z
dc.date.issued2018-03-21en_US
dc.date.issued1397-01-01fa_IR
dc.identifier.citationقربانی سپهر, آرش, خلیلی شورکائی, مجید, میر شکاری, محمد رضا. (1397). تاثیر رسانه ها برترویج عفاف و حجاب در جامعه اسلامی ایرانی. فصلنامه علمی دانش انتظامی خراسان شمالی, 5(17), 109-131.fa_IR
dc.identifier.issn2345-5810
dc.identifier.issn2716-9995
dc.identifier.urihttp://khs.jrl.police.ir/article_19786.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/214926
dc.description.abstractدر دو دهه اخیر، مسئله حجاب و عفاف همواره یکی از دغدغ ههای مهم دینى، فرهنگی و اجتماعی بوده که گاه مورد توجه دستگاهها و نهادهای دولتی و عمومی قرارگرفته است. در این میان، رسانه های جمعی اعم از دیداری، شنیداری و مکتوب، نقش انکارناپذیری در ترویج یا تضعیف فرهنگ حجاب و عفاف در سطح عموم داشته اند. یکی از مهمترین مفاهیم دینی کهبحث آن همواره مورد توجه محافل مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه بوده، مفهوم عملکرد رسانه در ترویج عفاف و حجاب، کاربرد و استفاده از این مفهوم در نزد طبقات مختلف جامعه است و کمتر کسی را می توان یافت که تصوری از این واژه در ذهن نداشته باشد و یا مراد آن را نداند. بر این مبنا، مقاله حاضر به دو سؤال پاسخ می دهد که عبارتند از: راه حل های ترویج حجاب و عفاف در رسانه کدام است؟ آسیب ها و مشکلات رسانه ها در این خصوص، چگونه است؟ این پژوهش سعی دارد تا با استفاده از روش توصیفی _ تحلیلی، با بیان مفهوم عفاف و حجاب، به بررسی تأثیر رسانه ها بر ترویج عفاف و حجاب بپردازد و هدف مقاله در پی یافتن رابطه بین رسانه و حجاب و عفاف در جامعه اسامی ایرانی است. اطلاعات این پژوهش نیز از طریق منابع کتابخانه ای و اسنادی توأمان گردآوری شده است. یافته های تحقیق حاکی از آن است که رسانه ها از جمله (تلویزیون) توانسته اند تأثیر مثبت و معناداری بر فرهنگ عفاف و حجاب بگذارند و به نوعی رابطه مستقیم بین آ نها برقرار است، اما در دهه های اخیر به دلیل جا به جایی مدیران رسانه ها و تغییر رویکرد آ نها در برنامه ها این رسالت کمی به فراموشی سپرده شده است که باید به آن توجه ویژه ای نمود و در این میان شبکه های ماهواره ای بیشترین تأثیر منفی را بر فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسامی ایرانی داشته است. بر این مبنا، اهمیت تحقیق از آن روست که برای حجاب و عفاف ارزش دوچندانی قائل است.fa_IR
dc.format.extent433
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی/مرکز تحقیقات کاربردیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی دانش انتظامی خراسان شمالیfa_IR
dc.relation.ispartofAppliedResearchBureau of the police force of northern khorasanen_US
dc.subjectرسانهfa_IR
dc.subjectعفافfa_IR
dc.subjectحجابfa_IR
dc.subjectجامه اسلامیfa_IR
dc.subjectایرانfa_IR
dc.titleتاثیر رسانه ها برترویج عفاف و حجاب در جامعه اسلامی ایرانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد جغرافیای سیاسی دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش تحقیق در عملیات دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد جغرافیای سیاسی دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue17
dc.citation.spage109
dc.citation.epage131


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد