نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرحمانی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorاصنافی, امیررضاfa_IR
dc.contributor.authorرویین تن, زهراfa_IR
dc.contributor.authorعلیمحمدی, مرجانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:12:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:12:09Z
dc.date.available1399-07-09T02:12:09Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:12:09Z
dc.date.issued2018-07-23en_US
dc.date.issued1397-05-01fa_IR
dc.date.submitted2018-06-23en_US
dc.date.submitted1397-04-02fa_IR
dc.identifier.citationرحمانی, مریم, اصنافی, امیررضا, رویین تن, زهرا, علیمحمدی, مرجان. (1397). امتیاز آر.جی. در مقایسه با اچ ایندکس: مطالعه موردی. علوم و فنون مدیریت اطلاعات, 4(2), 61-76. doi: 10.22091/stim.2018.3320.1224fa_IR
dc.identifier.issn2476-6658
dc.identifier.issn2476-6534
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22091/stim.2018.3320.1224
dc.identifier.urihttp://stim.qom.ac.ir/article_1139.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/214733
dc.description.abstractهدف: شبکه‌های اجتماعی پژوهشی با دارا بودن قابلیت‌هایی همچون ارتباط و انتشار اخیراً توسط پژوهشگران مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین بنظر می‌رسد که جهت ارزیابی پژوهش‌های منتشرشده بر روی این محمل نیاز به ابزار جدیدی است. پژوهش حاضر به بررسی و میزان انطباق امتیاز آر.جی. با شاخص‌های استناد می‌پردازد.روش: این پژوهش، از نوع پیمایشی و رویکرد آن «آلتمتریکس» است. برای گردآوری داده‌ها، اسامی کلیه اعضاء هیات علمی پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران که شامل 360 عضو هیأت علمی بود در شبکه اجتماعی پژوهشی ریسرچ‌گیت جستجو شد، 231 نفر از آنان عضو ریسرچ‌گیت بوده و امتیاز آر.جی. این شبکه را کسب کرده بودند، سپس اچ ایندکس اعضا از وب-آوساینس، اسکوپوس، گوگل‌اسکالر استخراج شد تا میزان هم‌راستایی امتیاز آر.جی. با این سه شاخص محاسبه شود. جهت بررسی همبستگی میان شاخص امتیاز آر.جی. و اچ ‌ایندکس‌های استخراج شده از آزمون همبستگی اسپیرمن استفاده شد. یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که میزان همبستگی میان اچ ایندکس استخراج شده از وب‌آوساینس و امتیاز آر.جی. 844/0، میزان همبستگی میان اچ ایندکس استخراج شده از اسکوپوس و امتیاز آر.جی. 859/0، و میزان همبستگی میان اچ‌ ایندکس استخراج شده از «گوگل‌اسکالر» و امتیاز آر.جی. 820/0 است. نتیجه گیری: در این پژوهش مشخص شد که رابطه آماری معناداری میان امتیاز آر.جی. و اچ ‌ایندکس وجود دارد. بنابراین امتیاز آر.جی. می‌تواند بعنوان شاخص مکمل برای ارزیابی فعالیت‌های علمی پژوهشگران مورد استفاده قرار گیرد.fa_IR
dc.format.extent3055
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه قمfa_IR
dc.relation.ispartofعلوم و فنون مدیریت اطلاعاتfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22091/stim.2018.3320.1224
dc.subjectشبکه‌های اجتماعی پژوهشیfa_IR
dc.subjectریسرچ‌گیتfa_IR
dc.subjectوب علومfa_IR
dc.subjectاسکوپوسfa_IR
dc.subjectگوگل اسکالرfa_IR
dc.subjectنمایه استنادیfa_IR
dc.subjectارزیابی پژوهشگرfa_IR
dc.subjectپردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.subjectفناوری های نوین مدیریت اطلاعاتfa_IR
dc.titleامتیاز آر.جی. در مقایسه با اچ ایندکس: مطالعه موردیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش‌شناسی پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue2
dc.citation.spage61
dc.citation.epage76


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد