نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهربانی, وحیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:03:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:03:31Z
dc.date.available1399-07-09T02:03:31Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:03:31Z
dc.date.issued2008-08-22en_US
dc.date.issued1387-06-01fa_IR
dc.identifier.citationمهربانی, وحید. (1387). تأثیر آموزش بر فقر و نابرابری درآمدها. تحقیقات اقتصادی, 43(1)fa_IR
dc.identifier.issn0039-8969
dc.identifier.issn2588-6118
dc.identifier.urihttps://jte.ut.ac.ir/article_26945.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/211818
dc.description.abstractما در این مقاله به‎دنبال شناخت تأثیر آموزش و مخارج آن به‎ویژه در زمینة آموزش عالی، بر فقر و نابرابری درآمدها هستیم. از بعد نظری، با انتخاب رویکرد کینزی، نشان دادیم که آموزش از سطح فقر و نابرابری درآمدها می‌کاهد و از بعد تجربی، با استفاده از 111 مشاهده در مورد 91 کشور با سطوح توسعة انسانی متفاوت، به این نتیجه رسیدیم که نرخ ثبت نام در مقطع دبیرستان دارای رابطه‌ای معکوس و معنادار با فقر و نابرابری درآمدهاست و نسبت مخارج آموزشی به GNP نیز از سطح فقر و نابرابری درآمدها به طرز معناداری کاسته است. از دیگر یافته‎ها‏ی این تحقیق، تأثیر منفی و معنادار مخارج آموزش عالی بر فقر و نابرابری درآمدهاست، با این ویژگی که این تأثیر از اثر مخارج آموزشی در مقاطع ابتدایی و دبیرستان بزرگ‎تراست. طبقه‌بندی JEL: D63 ، H52 ، I21 .fa_IR
dc.format.extent269
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات اقتصادیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Economic Research (Tahghighat- E- Eghtesadi)en_US
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectآموزش عالیfa_IR
dc.subjectمخارج آموزشیfa_IR
dc.subjectنابرابری درآمدهاfa_IR
dc.titleتأثیر آموزش بر فقر و نابرابری درآمدهاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی مقطع دکتری علوم اقتصادی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume43
dc.citation.issue1


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد