نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزارعی زوارکی, اسماعیلfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:00:22Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:00:22Z
dc.date.available1399-07-09T02:00:22Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:00:22Z
dc.date.issued2019-06-22en_US
dc.date.issued1398-04-01fa_IR
dc.date.submitted2019-05-27en_US
dc.date.submitted1398-03-06fa_IR
dc.identifier.citationزارعی زوارکی, اسماعیل. (1398). طراحی و اعتبار‌یابی مدل یادگیری تلفیقی با تاکید بر فنّاوری‌های دیجیتال برای دانش‌آموزان با نیازهای آموزشی ویژه. روانشناسی افراد استثنایی, 9(34), 51-78. doi: 10.22054/jpe.2019.43375.2004fa_IR
dc.identifier.issn2252-0031
dc.identifier.issn2476-647X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jpe.2019.43375.2004
dc.identifier.urihttp://jpe.atu.ac.ir/article_10320.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/210751
dc.description.abstractهدف از این مطالعه طراحی و اعتباریابی یک مدل یادگیری مبتنی بر رویکرد یادگیری تلفیقی با تاکید بر فنّاوری‌‌های دیجیتال برای دانش‌آموزان با نیازهای آموزشی ویژه بود. در این پژوهش از روش ترکیبی از نوع اکتشافی استفاده شد. برای به‌دست آوردن اجزای مدل، تحلیل محتوای استقرایی انجام شد و برای اعتباریابی درونی مدل، از روش توصیفی نظرسنجی استفاده شد. جامعه آماری برای طراحی مدل یادگیری شامل تمام مقالات، کتاب‌ها، گزارش‌ها و پایان‌نامه های مرتبط در زمینه رویکرد یادگیری تلفیقی برای دانش‌آموزان با نیازهای آموزشی ویژه از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ بود. نمونه آماری برای تعیین اجزاء مدل، ۲۳ مقاله ، ۷ پایان‌نامه و ۸کتاب و گزارش بود که به طور هدفمند انتخاب و تحلیل شدند . جامعه آماری برای اعتبارسنجی مدل  شامل استادان دانشگاه در رشته‌های فنّاوری آموزشی، روانشناسی و آموزش ویژه بود. ۲۶ استاد دانشگاه به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، پرسش‌نامه محقق ساخته ۲۵ سوالی بود که ۲۳ گویه آن طبق مقیاس لیکرت ۷ امتیازی طراحی و تدوین شد و ۲ گویه آن بر اساس سوال باز پاسخ بود. روایی محتوایی پرسش‌نامه توسط متخصصان مورد تایید قرار گرفت و اعتبار آن با آلفای کرونباخ ۹۴/۰بود. با توجه به تجزیه و تحلیل محتوای استقرایی، شش مولفه اصلی بدست آمد. همچنین ۴۹ زیر مولفه برای اجزای اصلی استخراج شد. پس از تجزیه و تحلیل محتوا و استخراج کدها، اجزاء و زیرمولفه ها در قالب مدل یادگیری طراحی شد. ابتدا یک مدل مفهومی طراحی شد و سپس مدل روندی طراحی و توسعه داده شد. یافته‌های اعتبار‌درونی از نظر متخصصان نشان داد که مدل‌های مفهومی و روندی اعتبار‌درونی بالایی دارند. بنابراین پیشنهاد می شود از این مدل‌ها به عنوان استراتژی‌های نوآورانه برای دانش‌آموزان با نیازهای آموزشی ویژه استفاده شود.fa_IR
dc.format.extent1077
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofروانشناسی افراد استثناییfa_IR
dc.relation.ispartofPsychology of Exceptional Individualsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jpe.2019.43375.2004
dc.subjectمدل یادگیریfa_IR
dc.subjectرویکرد یادگیری تلفیقیfa_IR
dc.subjectفنّاوری‌های دیجیتالfa_IR
dc.subjectفنّاوری آموزشیfa_IR
dc.subjectآموزش ویژهfa_IR
dc.subjectاستراتژی‌های نوآورانهfa_IR
dc.titleطراحی و اعتبار‌یابی مدل یادگیری تلفیقی با تاکید بر فنّاوری‌های دیجیتال برای دانش‌آموزان با نیازهای آموزشی ویژهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی،تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue34
dc.citation.spage51
dc.citation.epage78
nlai.contributor.orcid0000-0003-3584-4118


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد