نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبخشایش, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorبرزگر بفروی, کاظمfa_IR
dc.contributor.authorمرادی عجمی, وجیههfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:00:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:00:03Z
dc.date.available1399-07-09T02:00:03Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:00:03Z
dc.date.issued2016-08-22en_US
dc.date.issued1395-06-01fa_IR
dc.date.submitted2015-10-18en_US
dc.date.submitted1394-07-26fa_IR
dc.identifier.citationبخشایش, علیرضا, برزگر بفروی, کاظم, مرادی عجمی, وجیهه. (1395). تاثیر آموزش حافظه کاری بر عملکرد خواندن دانش‌آموزان پسر با ناتوانی یادگیری. روانشناسی افراد استثنایی, 6(22), 96-110. doi: 10.22054/jpe.2016.7114fa_IR
dc.identifier.issn2252-0031
dc.identifier.issn2476-647X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jpe.2016.7114
dc.identifier.urihttp://jpe.atu.ac.ir/article_7114.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/210647
dc.description.abstractاین پژوهش با هدف بررسی تاثیر آموزش حافظه کاری بر عملکرد خواندن دانش آموزان با ناتوانی یادگیری خواندن اجرا شد. پژوهش از نوع شبه آزمایشی و جامعه آماری شامل دانش آموزان پسر پایه سوم ابتدایی دارای ناتوانی خواندن در شهر یزد بودند که از میان آن ها 32 دانش آموز به شیوه نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب و به روش تصادفی در گروه‌های آزمایش و کنترل گمارده شدند. ابزارهای سنجش شامل مقیاس هوش تجدیدنظر شده وکسلر کودکان (WISC-R)، آزمون خواندن و نارساخوانی نما و فرم مصاحبه بالینی بود. داده ها از طریق تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش حافظه کاری می‌تواند عملکرد خواندن دانش آموزان با ناتوانی خواندن را بهبود بخشد (001/0>p). با توجه به نتایج پژوهش، آموزش حافظه کاری می‌تواند به عنوان یک روش مداخله‌ای در بهبود عملکرد خواندن در این دانش‌آموزان مورد استفاده قرار گیرد.<br /> واژه‌های کلیدی: ناتوانی یادگیری، ناتوانی خواندن، حافظه کاری، عملکرد خواندنfa_IR
dc.format.extent770
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofروانشناسی افراد استثناییfa_IR
dc.relation.ispartofPsychology of Exceptional Individualsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jpe.2016.7114
dc.subjectناتوانی یادگیریfa_IR
dc.subjectناتوانی خواندنfa_IR
dc.subjectحافظه کاریfa_IR
dc.subjectعملکرد خواندنfa_IR
dc.titleتاثیر آموزش حافظه کاری بر عملکرد خواندن دانش‌آموزان پسر با ناتوانی یادگیریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه یزدfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه یزدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه یزدfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue22
dc.citation.spage96
dc.citation.epage110


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد