| dc.contributor.author | شوشتری, مژگان | fa_IR |
| dc.contributor.author | ملک پور, مختار | fa_IR |
| dc.contributor.author | عابدی, احمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | قمرانی, امیر | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:00:03Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:00:03Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:00:03Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:00:03Z | |
| dc.date.issued | 2016-08-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-06-01 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-03-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | شوشتری, مژگان, ملک پور, مختار, عابدی, احمد, قمرانی, امیر. (1395). بررسی اثربخشی برنامه سه تایی غنی سازی رنزولی برخلاقیت کودکان تیزهوش دبستانی. روانشناسی افراد استثنایی, 6(22), 81-95. doi: 10.22054/jpe.2016.7113 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2252-0031 | |
| dc.identifier.issn | 2476-647X | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/jpe.2016.7113 | |
| dc.identifier.uri | http://jpe.atu.ac.ir/article_7113.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/210646 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی برنامهی سهتایی غنیسازی رنزولی بر خلاقیت کودکان تیزهوش دبستانی بود. روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون– پسآزمون با گروه گواه بود. جامعهی آماری شامل تمامی دانش آموزان تیزهوش شهر اصفهان در سال تحصیلی 95-1394 بودند. به این منظور 76 نفر از دانشآموزان تیزهوش با روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چندمرحلهای انتخاب و بهطور تصادفی به دو گروه آزمایش و گواه گمارده شدند (38 نفر گروه آزمایش و 38 نفر گروه گواه) و مادران آنها به سؤالات پرسشنامهی خلاقیت عابدی پاسخ دادند. شرکت کنندگان گروه آزمایش طی 12 جلسه دو ساعته بهصورت گروهی آموزش برنامهی سهتایی غنیسازی رنزولی را دریافت کردند؛ اما گروه گواه هیچگونه آموزشی در این زمینه دریافت نکردند. دادهها با استفاده از روش تحلیل کوواریانس تکمتغیری و چندمتغیری تحلیل شد. نتایج نشان داد میانگین نمرات خلاقیت و خردهمقیاسهای آن (ابتکار، سیالی، انعطافپذیری و بسط) در گروه آزمایش بهطور معناداری افزایش داشته است. بر اساس نتایج بهدست آمده از این پژوهش می توان گفت که برنامهی سهتایی غنیسازی رنزولی موجب افزایش خلاقیت در کودکان تیزهوش دبستانی شده است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 651 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US |
| dc.relation.ispartof | روانشناسی افراد استثنایی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Psychology of Exceptional Individuals | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/jpe.2016.7113 | |
| dc.subject | برنامه سه تایی غنی سازی رنزولی | fa_IR |
| dc.subject | خلاقیت | fa_IR |
| dc.subject | تیزهوش | fa_IR |
| dc.title | بررسی اثربخشی برنامه سه تایی غنی سازی رنزولی برخلاقیت کودکان تیزهوش دبستانی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 6 | |
| dc.citation.issue | 22 | |
| dc.citation.spage | 81 | |
| dc.citation.epage | 95 | |