نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشوشتری, مژگانfa_IR
dc.contributor.authorملک پور, مختارfa_IR
dc.contributor.authorعابدی, احمدfa_IR
dc.contributor.authorقمرانی, امیرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:00:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:00:03Z
dc.date.available1399-07-09T02:00:03Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:00:03Z
dc.date.issued2016-08-22en_US
dc.date.issued1395-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-06-01en_US
dc.date.submitted1395-03-12fa_IR
dc.identifier.citationشوشتری, مژگان, ملک پور, مختار, عابدی, احمد, قمرانی, امیر. (1395). بررسی اثربخشی برنامه سه تایی غنی سازی رنزولی برخلاقیت کودکان تیزهوش دبستانی. روانشناسی افراد استثنایی, 6(22), 81-95. doi: 10.22054/jpe.2016.7113fa_IR
dc.identifier.issn2252-0031
dc.identifier.issn2476-647X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jpe.2016.7113
dc.identifier.urihttp://jpe.atu.ac.ir/article_7113.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/210646
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر تعیین اثر‌‌‌‌‌بخشی برنامه‌ی سه‌تایی غنی‌سازی رنزولی بر خلاقیت کودکان تیزهوش دبستانی بود. روش پژوهش نیمه ­آزمایشی با طرح پیش‌آزمون– پس‌آزمون با گروه گواه بود. جامعه‌ی آماری شامل تمامی دانش­ آموزان تیزهوش شهر اصفهان در سال تحصیلی 95-1394 بودند. به این منظور 76 نفر از دانش‌آموزان تیزهوش با روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چندمرحله‌ای ‌انتخاب و به‌­طور تصادفی به دو گروه ‌آزمایش و گواه گمارده ‌شدند (38 نفر گروه آزمایش و 38 نفر گروه گواه) و مادران آن‌ها به سؤالات پرسشنامه‌ی خلاقیت عابدی پاسخ دادند. شرکت­ کنندگان گروه آزمایش طی 12 جلسه­ دو ساعته به‌­صورت گروهی آموزش برنامه‌ی سه‌تایی غنی‌سازی رنزولی را دریافت کردند؛ اما گروه‌ گواه هیچ‌گونه آموزشی در این زمینه دریافت نکردند. داده‌ها با استفاده از روش تحلیل کوواریانس تک‌متغیری و چندمتغیری تحلیل شد. نتایج نشان داد میانگین نمرات خلاقیت‌ و خرده‌مقیاس‌های آن (ابتکار، سیالی، انعطاف‌پذیری و بسط) در گروه آزمایش به­‌طور معناداری ‌افزایش داشته است. بر اساس نتایج به­دست آمده از این پژوهش می توان گفت که برنامه‌ی سه‌تایی غنی‌سازی رنزولی موجب افزایش خلاقیت در کودکان تیزهوش دبستانی شده است.fa_IR
dc.format.extent651
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofروانشناسی افراد استثناییfa_IR
dc.relation.ispartofPsychology of Exceptional Individualsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jpe.2016.7113
dc.subjectبرنامه سه تایی غنی سازی رنزولیfa_IR
dc.subjectخلاقیتfa_IR
dc.subjectتیزهوشfa_IR
dc.titleبررسی اثربخشی برنامه سه تایی غنی سازی رنزولی برخلاقیت کودکان تیزهوش دبستانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue22
dc.citation.spage81
dc.citation.epage95


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد