دوره 4, شماره 14
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
رمزینههای اندامیِ انسان در رباعیات عینالقضات همدانی با تکیه بر ادبیات تعلیمی، غنایی، عرفانی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر, 2013-02-19)با بررسی و دقت در آثار ادبی، به خصوص اشعارتعلیمی و عرفانی، میتوان دریافت که ادبیات وعرفان به نوعی همزادند وزبان ادبیات را، نسخه بدلی اززبان دین دانست که هر دو سرزمینی آسمانی دارند. صوفیه همواره درجهت تبیین عقاید و ترویج ...
-
مختصری از تعالیم رجعت و تناسخ در مثنوی مولوی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر, 2013-02-19)مقالة حاضر با هدف مطالعة "مختصری از تعالیم رجعت و تناسخ در مثنوی مولوی" است. مثنوی مولوی، شعری تعلیمی است و مولویه عقیده دارند که نفوس جملة آدمیان در عالم علوی موجودند، هریک به وقت خود به این عالم سفلی نزول میکنند، بر ...
-
بن مایههای تعلیمی دین از دید جلال آل احمد
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر, 2013-02-19)دین اسلام دینی است جهانی و برخوردار از یک سلسله عناصر تعلیمی، امور اعتقادی و مقررات اخلاقی و عملی است که به کار بستن آنها سعادت و نیکبختی انسان را در دنیا و آخرت تأمین میکند. مقررات تعلیمی دین اسلام که از جانب آفریدگار ...
-
بررسی زمینههای دلتنگی در شعر قیصر امینپور
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر, 2013-02-19)«نوستالژی» یک اصطلاح روان شناسی است که وارد ادبیات شده است و در فارسی به حسرت سروده یا دلتنگی ترجمه شده است. نوستالژی رفتاری است ناخودآگاه، که در شاعر یا نویسنده بروز کرده و متجلی میشود. ناخودآگاه جمعی (collectiveunconscious) ...
-
بازنمود آموزههای تعلیمی در شکوائیههای طالب آملی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر, 2013-02-19)بررسی شکوه و آموزههای تعلیمی نهفته در اشعار طالب آملی به عنوان یک شاعر عارف، جدا از شناخت اوضاع سیاسی و اجتماعی، به شناخت افکار، عقاید و زبان خاص او وابسته است. بدین منظور در این گفتار ابتدا به توضیحی اجمالی پیرامون زبان ...



