دوره 4, شماره 14

 

ارسال های اخیر

  • رمزینه‌های اندامیِ انسان در رباعیات عین‌القضات همدانی با تکیه بر ادبیات تعلیمی، غنایی، عرفانی 

    رضائیان, محمد رضا (دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر, 2013-02-19)
    با بررسی و دقت در آثار ادبی، به خصوص اشعارتعلیمی و عرفانی، می‌توان دریافت که ادبیات وعرفان به نوعی هم­زادند وزبان ادبیات را، نسخه بدلی اززبان دین دانست که هر دو سرزمینی آسمانی دارند.  صوفیه همواره درجهت تبیین عقاید و ترویج ...

  • مختصری از تعالیم رجعت و تناسخ در مثنوی مولوی 

    مالملی, امیدوار (دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر, 2013-02-19)
    مقالة حاضر با هدف مطالعة "مختصری از تعالیم رجعت و تناسخ در مثنوی مولوی" است. مثنوی مولوی، شعری تعلیمی است و مولویه عقیده دارند که نفوس جملة آدمیان در عالم علوی موجودند، هریک به وقت خود به این عالم سفلی نزول می‌کنند، بر ...

  • بن مایه‌های تعلیمی دین از دید جلال آل احمد 

    حسینی کازرونی, سید احمد؛ کمالی بانیانی, رضا (دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر, 2013-02-19)
    دین اسلام دینی است جهانی و برخوردار از یک سلسله عناصر تعلیمی، امور اعتقادی و مقررات اخلاقی و عملی است که به کار بستن آنها سعادت و نیک‌بختی انسان را در دنیا و آخرت تأمین می‌کند. مقررات تعلیمی دین اسلام که از جانب آفریدگار ...

  • بررسی زمینه‌های دل‌تنگی در شعر قیصر امین‌پور 

    شریفیان, مهدی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر, 2013-02-19)
    «نوستالژی» یک اصطلاح روان شناسی است که وارد ادبیات شده است و در فارسی به حسرت سروده یا دل‌تنگی ترجمه شده است. نوستالژی رفتاری است ناخودآگاه، که در شاعر یا نویسنده بروز کرده و متجلی می‌شود. ناخودآگاه جمعی (collectiveunconscious) ...

  • بازنمود آموزه‌های تعلیمی در شکوائیه‌های طالب آملی 

    کاظمی, داریوش؛ صابری, مصطفی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر, 2013-02-19)
    بررسی شکوه و آموزه‌های تعلیمی نهفته در اشعار طالب آملی به عنوان یک شاعر عارف، جدا از شناخت اوضاع سیاسی و اجتماعی، به شناخت افکار، عقاید و زبان خاص او وابسته است. بدین منظور در این گفتار ابتدا به توضیحی اجمالی پیرامون زبان ...